Logo Polskiego Radia
POSŁUCHAJ
Trójka
Michał Karpa 15.07.2019

Startuje kampania "Razem pokonajmy migrenę zawodowo"

Celem zainicjowanej przez organizację Pracodawcy RP kampanii edukacyjnej jest podniesienie wiedzy na temat społecznych, zawodowych i gospodarczych konsekwencji migreny.
Posłuchaj
  • Migrena wpływa nie tylko na pracownika, ale także na budżet państwa (Czas niezwykły/Trójka)
Czytaj także

Migrena dotyka około 3,5 miliona ludzi w Polsce. Wiedza na jej temat jest niewielka, a chorzy spotykają się zazwyczaj z niezrozumieniem i bagatelizowaniem ich sytuacji. Czym różni się migrena od zwykłego bólu głowy?

– Migrena jest bardzo poważną chorobą neurologiczną. Kojarzy się z bólem głowy, który jest nieprzyjemny, ale da się z nim żyć. Często uniemożliwia funkcjonowanie. To jest bardzo silny ból głowy, który nasila się pod wpływem zwykłej aktywności. Oprócz bólu głowy migrenie towarzyszą inne objawy, które nakładając się na siebie, często uniemożliwiają pracę i wykonywanie codziennych czynności. Migrenie z definicji towarzyszy światłowstręt, nadwrażliwość na dźwięki, na zapachy, nudności bądź wymioty. Człowiek z bardzo silnym bólem głowy i innymi wspomnianymi dolegliwościami, nie może pracować, nie może spełniać swoich ról rodzinnych czy społecznych – tłumaczy dr Anna Błażucka, specjalista neurolog, kierownik Instytutu Diagnostyki i Leczenia Bólu w Warszawie.

W cyklu "Na wyciągnięcie ręki" poruszamy temat kampanii "Ostatnie chwile szczęścia" zorganizowanej przez Puckie Hospicjum pw. św. Ojca Pio, której celem jest propagowanie wiedzy na temat "szczęśliwego" umierania bez bólu, w komforcie i w obecności bliskich.

Z rozmowy z naszymi goścmi dowiemy sie także, która grupa wiekowa jest szczególnie narażona na migrenę oraz jak możemy zapobiegać tej chorobie.

Zapraszamy do wysłuchania audycji.

***

Tytuł audycji: Czas niezwykły
Prowadzi: Elżbieta Korczyńska 
Goście: dr Anna Błażucka (specjalista neurolog, kierownik Instytutu Diagnostyki i Leczenia Bólu w Warszawie), Arkadiusz Pączka (Pracodawcy RP), Jędrzej Sudnikowicz (koordynator kampanii)
Data emisji: 15.07.2019 
Godzina emisji: 23.12

kr/ml