Logo Polskiego Radia
POSŁUCHAJ
PolskieRadio 24
Paweł Jakubicki 09.10.2017

Nowa "Zakopianka" będzie gotowa pod koniec 2020 roku

„Budowa Zakopianki jest realizowana konsekwentnie i wszystko wskazuje na to, że będziemy mogli już niedługo cieszyć się dobrym dojazdem do Zakopanego” - powiedziała w poniedziałek premier Beata Szydło. Dodała, że cieszy się, iż inwestycja jest realizowana bez przeszkód. O przebudowie Zakopianki mówił w audycji Gorący Temat Marcel Klinowski z Fundacji Republikańskiej.
Budowa Nowej ZakopiankiBudowa "Nowej Zakopianki"Michal Adamowski/REPORTER/EASTNEWS

W poniedziałek premier wraz z ministrem infrastruktury i budownictwa Andrzejem Adamczykiem wzięła udział w briefingu prasowym zorganizowanym w związku z rozpoczęciem drążenia drugiego portalu tunelu od strony południowej na budowie drogi ekspresowej S7 na odcinku Naprawa-Skomielna Biała. Minister infrastruktury Andrzej Adamczyk powiedział, że zgodnie z zapewnieniami wykonawców już na Sylwestra 2020 roku pojedziemy pod Tatry nowo wybudowaną Zakopianką.

Zdaniem Marcela Klinowskiego za parę lat do Zakopanego będzie się jechało o wiele szybciej. - Będziemy mieli drogę ekspresową od Krakowa i Myślenic do Rabki. Mamy jeszcze górski fragment drogi do Zakopanego, na której będą ułatwienia. Za parę lat do Zakopanego będzie się jechało o wiele szybciej. Terminy realizacji inwestycji zostały skrócone. Droga i linia kolejowa do Zakopanego to inwestycje prestiżowe – mówił gość Polskiego Radia 24.

Według przedstawiciela Fundacji Republikańskiej sprawa Zakopianki pokazuje szerzej problemy polskiego transportu. - Gdybyśmy mieli alternatywę w postaci kolei, to korki na Zakopiance byłyby mniejsze. Nic się przez ostatnie parędziesiąt lat nie zmieniło. Po transformacji, gdy każdy mógł sobie pozwolić na samochód, to te problemy urosły do wielkiej rangi. Dlatego tez ta inwestycja jest tak ważna dla regionu i Polski. Zakopianka musiała czekać na swoją kolej wśród ważnych inwestycji infrastrukturalnych – powiedział Klinowski.

Drążony w masywie góry Mały Luboń tunel będzie stanowił ponad dwukilometrowy odcinek nowej Zakopianki. Do tej pory równolegle drążone dwie nitki tunelu mają odpowiednio 266 metrów długości – nitka prawa i 235 metrów – nitka lewa.  W poniedziałek ekipy budowlane rozpoczęły drążenie tuneli od strony południowej w miejscowości Skomielna Biała. Koszt budowy nowej Zakopianki między miejscowością Lubień a Rabką-Zdrojem wyniesie ponad 2 mld 105 mln zł. Budowa tego odcinka S7 rozpoczęła się 2016 roku.

Więcej w całej audycji.

Gospodarzem programu był Krzysztof Grzybowski.

Polskie Radio 24/IAR/PAP

_____________________

Data emisji: 09.10.2017

Godzina emisji: 15:08