Logo Polskiego Radia
POSŁUCHAJ
PolskieRadio 24
Paweł Bączek 30.06.2020

"Dla prezydenta to nie jest ryzyko". Łysakowski o pomyśle debaty w stacjach komercyjnych

- Z punktu widzenia Andrzeja Dudy wzięcie udziału w debacie organizowanej przez TVN, Onet i Wirtualną Polskę to nie jest przesadne ryzyko. Media są spolaryzowane - mówił w Polskim Radiu 24 Tomasz Łysakowski, medioznawca.
1200pdpap.jpg
"Wezmę udział, ale niech media się dogadają". Andrzej Duda o debacie prezydenckiej

- Niech media się dogadają, żeby zrobić jedną debatę, mamy trzy wielkie telewizje, proszę się dogadać ze sobą. Deklaruję, że wezmę udział w debacie - powiedział dziennikarzom w Parzniewie (woj. mazowieckie) prezydent Andrzej Duda.

Czytaj także:

Tomasz Łysakowski, który był gościem Polskiego Radia 24, zauważył, że "debaty prezydenckie są w Polsce chętnie oglądane". - Nie dziwię się, że różne telewizje - jak na przykład Polsat - nie chcą dopuścić do zmonopolizowania tematu przez TVP. Pieniądze z reklam to zawsze są pieniądze - podkreślił.

olku mid-20628479 1200.jpg
Debata przed II turą wyborów prezydenckich. Czy jest potrzebna i na jakich warunkach?
Posłuchaj
23:08 [PR24]PR24 (mp3) 30 czerwiec 2020_06_30_20_06_32_for_media.mp3 Łysakowski: debaty prezydenckie są w Polsce chętnie oglądane (Temat dnia/Gość PR24)

"Media są spolaryzowane"

- Z punktu widzenia Andrzeja Dudy wzięcie udziału w debacie organizowanej przez TVN, Onet i Wirtualną Polskę to nie jest przesadne ryzyko. Media są spolaryzowane. Polacy, włączając dzisiaj czy to Telewizję Publiczną, czy TVN, wiedzą już, jaka będzie narracja - tłumaczył medioznawca. - Pewnym wyjściem jest debata, która łączy - wiodące telewizje typowałyby dziennikarzy, którzy zadawaliby pytania - mówił.

Podczas rozmowy Tomasz Łysakowski skomentował również wysoki wynik Szymona Hołowni. - Zarówno on, jak i Paweł Kukiz wcześniej byli rozpoznawalni. To wszystko można wykreować - trzeba przekonać ludzi, że to wszystko, co jest w systemie, jest złe, a »ja jestem z zewnątrz i to naprawię« - powiedział.

- Nie zauważyłem natomiast, by kampania Szymona Hołowni była w social mediach w jakiś sposób rewolucyjna. Tam o wiele więcej kampanii było po stronie dwóch głównych kandydatów - Andrzeja Dudy i Rafała Trzaskowskiego - zaznaczył.

***

Audycja: "Temat dnia/Gość PR24"
Prowadził: Piotr Wąż
Gość: Tomasz Łysakowski (medioznawca)
Data emisji: 30.06.2020
Godzina emisji: 20.06

PR24/PAP/pb