Logo Polskiego Radia
POSŁUCHAJ
PolskieRadio24.pl
Michał Szewczuk 09.12.2020

Orlen przejmuje grupę Polska Press. Soboń: to transakcja traktowana biznesowo

- Wszystkich krytyków (...) zapytałbym o Renault, AT&T, Walmart, Amazona. O wszystkich gigantów, którzy kupują wydawnictwa, czy internetowe, czy drukowane. O co im chodzi? Po co oni to robią? Robią to po to, by wzmocnić biznes - powiedział w Polskim Radiu 24 Artur Soboń z PiS.
Posłuchaj
  • Artur Soboń o przejęciu Polska Press przez Orlen (Polskie Radio 24/Temat dnia/Gość PR24)
Czytaj także

Orlen ma przejąć wydawnictwo Polska Press. W komunikacie przekazanym przez spółkę Informacyjnej Agencji Radiowej czytamy, że akwizycja Polski Press, w połączeniu z wykorzystaniem kompetencji i potencjału agencji mediowej Sigma Bis oraz spółki Ruch, umożliwi koncernowi stworzenie elastycznej, spersonalizowanej i kompleksowej oferty.

Posłuchaj
17:41 Soboń 9 grudzień 2020 15_07_57.mp3 Artur Soboń o przejęciu Polski Press przez Orlen (Polskie Radio 24/Temat dnia/Gość PR24)

CZYTAJ RÓWNIEŻ
orlen stock 1200.jpg
Przejęcie spółki Polska Press przez PKN Orlen. Jolanta Hajdasz: to szansa na odrodzenie mediów regionalnych

"Niestrawne treści? Bzdura"

Artur Soboń przypomniał, że transakcję musi zatwierdzić Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Jego zdaniem sprawa transakcji bywa "dalece nadinterpretowana". Wiceminister aktywów państwowych wskazał, że kupno medium, "które jest właścicielem znakomitej większości dzienników regionalnych" i dużych portali docierających do "ponad 17 mln odbiorców", wpisuje się w strategiczne cele Orlenu.

- Dla Orlenu nie jest to gigantyczna transakcja kwotowo, ale jest to transakcja traktowana biznesowo. Mówienie o tym, że będziemy dołować to wydawnictwo treściami, które będą niestrawne dla odbiorców jest bzdurą - zaznaczył gość PR24.

Czytaj również:

CZYTAJ RÓWNIEŻ
obajtek 1200 (2).jpg
PKN Orlen przejmuje wydawnictwo Polska Press. "Zyskamy dostęp do 17,4 mln użytkowników"

"Cel? Wzmocnienie biznesu"

W jego opinii spółka będzie chciała, by treści w mediach Polski Press były jak najbardziej "atrakcyjne z punktu widzenia odbiorców". - Żeby po prostu można było na tym zarabiać - tłumaczył.

- Wszystkich krytyków (...) zapytałbym o Renault, AT&T, Walmarta, Amazona. O wszystkich gigantów, którzy kupują wydawnictwa, czy internetowe, czy drukowane. O co im chodzi? Po co oni to robią? Robią to po to, by wzmocnić biznes, który prowadzą i wykorzystują do tego wszystkie posiadane kanały komunikacji - mówił polityk na antenie Polskiego Radia 24.

Więcej w nagraniu.

* * *

Audycja: "Temat dnia / Gość PR24"

Prowadzący: Antoni Trzmiel

Gość: Artur Soboń (europoseł PiS)

Data emisji: 9.12.2020

Godzina emisji: 15.09

PR24/ms, IAR