Georg Friedrich Händel i Henry Purcell uczynili Londyn jednym z najważniejszych ośrodków rozwoju barokowej opery. O ile ten pierwszy stworzył modelowe arcydzieła dojrzałej fazy szkoły włoskiej, o tyle Purcella uznaje się za prekursora specyficznie angielskiej tradycji teatru muzycznego. Co ciekawe, według oficjalnej historiografii "angielski Mozart" (on także był genialnym dzieckiem i zmarł młodo, w rezultacie... przeziębienia) skomponował zaledwie jedną prawdziwą operę, mianowicie "Dydonę i Eneasza". Inne słynnego dokonania Purcella, jak "Król Artur" czy "Królowa wróżek", zalicza się do gatunku "maski", czyli dworskiego spektaklu na pograniczu baletu oraz przedstawienia czysto dramatycznego.
Program:
Henry Purcell arie i fragmenty instrumentalne z The Indian Queen, The Libertine, King Arthur, Theodisius or the Force of Love, The Wives's excuse or Cuckolds Make Themselves
Georg Friedrich Händel arie i fragmenty instrumentalne z Alexander's Feast HWV 75, Agrippina HWV 6, Il trionfo della fede e del disinganno HWV 46a, Partenope HWV 27
Wyk. Carolyn Sampson – sopran, Friedmann Immer – trąbka; Orkiestra Barokowa z Fryburga, Petra Müllejans - dyrygent
(fryburski Konzerthaus, 2.12.2009)
8 grudnia (środa), godz. 19:00