Po fali krytyki, jaka spadła na reklamę firmy Procura Care, w środowisku polonijnym pękła tama milczenia. Obraźliwemu sloganowi "Nowa Polka babci" towarzyszy zdjęcie uśmiechniętej niemieckiej seniorki w objęciach opiekunki. Głosy oburzenia zmusiły polską ambasadę w Berlinie do sprawdzenia, czy kampania agencji z siedzibą w Cloppenburgu nosi znamiona rasistowskie.
Jak zaznacza rzecznik placówki Dariusz Pawłoś, opinia prawników w pełni potwierdziła obawy polskiego MSZ. - W tej sytuacji Ambasada Rzeczypospolitej Polskiej wystosowała do dyrektora Procura Care pismo z żądaniem usunięcia reklam z autobusów, wskazując jednocześnie szereg argumentów natury prawnej, społecznej i historycznej, domagając się zaprzestania podobnych praktyk - czytamy w oświadczeniu.
Zapewnienia dolnosaksońskiej firmy oraz życzliwych jej mediów, jakoby reklama pochodziła z ubiegłego roku, okazały się nieprawdziwe. Zresztą tendencja do bagatelizowania sprawy jest nadal silna, co gorsza - rozlała się także na niektóre polskojęzyczne media. - Zastanawiające, że niektórzy nie zauważają źródła problemu. Tu przecież chodzi o ludzi - mówi Polskiemu Radiu Dariusz Pawłoś.
IAR/dad