Logo Polskiego Radia
POSŁUCHAJ
polskieradio.pl
Tomasz Kamiński 31.05.2011

Olimpijska wojna Adidas-Nike

Drugi na świecie producent odzieży sportowej Adidas AG chce dzięki igrzyskom olimpijskim w Londynie w 2012 roku wyprzedzić swego konkurenta Nike Inc.
Olimpijska wojna Adidas-Nike

Planuje pobić rywala konkretnie na rynku brytyjskim. Adidasowi ma w tym pomóc status oficjalnego sponsora odzieżowego letnich igrzysk w Londynie.

Adidas ma w Wielkiej Brytanii 15 procent udziału w rynku odzieży i obuwia sportowego. Branża jest warta 4,3 mld funtów. Nike z kolei utrzymuje 18-19 procent, ocenia Gil Steyaert, szef brytyjskiego oddziału Adidasa.

- Jesteśmy bardziej znani w północnej części Wysp i Szkocji niż na południu. Nike z kolei zawsze był bardziej znany w Londynie - mówi Gil Steyaert Bloombergowi.

Według prezesa całej międzynarodowej firmy Adidas, Niemca Herberta Hainera, sponsoring olimpijski pozwoli na zwiększeniu przychodu firmy o 100 mln funtów rocznie, a tym samym przegonić Nike do 2015 roku.

Ubrania niemieckiej marki zaprojektowane przez projektantkę Stellę McCartney będą nosić członkowie reprezentacji Wielkiej Brytanii oraz wolontariusze, obsługa techniczna i oficjele podczas igrzysk.

tk