Logo Polskiego Radia
POSŁUCHAJ
PAP
Aneta Hołówek 14.06.2011

Jej uśmiech kosztuje miliony

Szwedzka konkurentka Justyny Kowalczyk Charlotte Kalla podpisała milionowy kontrakt sprzedając swój uśmiech znanemu światowemu producentowi szczoteczek do zębów.
Charlotte KallaCharlotte Kallafot. Wikipedia/oskar karlin

Zdrowe, śnieżnobiałe zęby, które dumnie prezentuje uśmiechając się Charlotte Kalla oraz jej pogodne usposobienie były dla światowego koncernu najważniejszymi elemenami, które zadecydowały o podpisaniu umowy z narciarką.

Slogan reklamy nowych szczoteczek brzmi: "czy jesteś gotowy na zwycięski uśmiech?"

- Badania wykazały, że dla nabywców naszych produktów nie same zęby wielkiej i lubianej gwiazdy są najważniejsze, lecz jej osobowość, a zwłaszcza uśmiech. Charlotte jest wiecznie uśmiechnięta i tym samym "ludzka". Przenosi na innych swoją radość, pewność siebie oraz, co najważniejsze, zwycięski instynkt. Jej uśmiech jest dla nas bardzo dużo warty - powiedziała dyrektor Public Relations producenta szczoteczek Cecilia Kocken.

Kalla została ambasadorem marki w Szwecji, a w innych krajach skandynawskich kontrakty już wcześniej otrzymały sportsmenki znane z tego, że są wiecznie uśmiechnięte.

W Danii jest to tenisistka Caroline Wozniacki, w Finlandii łyżwiarka figurowa Laura Lepistoe, a w Norwegii płotkarka Christina Vukicevic.

Skandynawia ceni urodę sportsmenek

Po rozegranych w tym sezonie mistrzostwach świata w Oslo, gdzie niespełna 23-letnia Therese Johaug została najmłodszą norweską biegaczką w historii, która zdobyła złoto w biegach na długich dystansach, cała Skandynawia oszalała na punkcie tej zawodniczki.

Sukcesy sportowe narciarki, a także jej wielka uroda sprawiły, że zainteresowanie sponsorów siegnęło w jej przypadku zenitu.

Zobacz film i przeczytaj o Therese Jogaug: Z narciarskich tras na wybieg modelek

ah