Co może być powodem hałasującego tłumika? Paweł Kalniuk, właściciel warsztatu samochodowego w Warszawie, wskazuje najczęstsze przyczyny:
00:38 tłumik 1.mp3 Przyczyny hałasu układu wydechowego (Wysokie Obroty/PRK)
Hałas jest zwykle wynikiem dużej eksploatacji układu wydechowego. Z taką sytuacją spotykamy się często w starszych, wysłużonych już pojazdach. To nie jest jednak jedyna z możliwych przyczyn – źródłem hałasu wydobywającego się z układu wydechowego może być również uszkodzenie mechaniczne, a także... tuning.
00:42 tłumik 2.mp3 Tuning przyczyną hałasu (Wysokie Obroty/PRK)
-
Kierowcy celowo podkręcając swoje auto decydują się na modyfikacje układu wydechowego, w wyniku których samochód staje się naprawdę słyszalny! Trzeba jednak pamiętać, że istotą tłumika jest to, aby wyciszać pracę silnika do takiego stopnia, aby spełniał przyjęte normy. Wykonując tego typu zabiegi na własną rękę lub w amatorskich zakładach, ryzykujemy tym, że auto nie przejdzie badań technicznych.
01:14 tłumik 3.mp3 Tłumik powinien tłumić! (Wysokie Obroty/PRK)
-
Czym jeszcze może grozić niewłaściwa modyfikacja układu wydechowego?
01:13 tłumik 4.mp3 Tanie modyfikacje to groźba poważnych awarii (Wysokie Obroty/PRK)
-
Oprócz ewidentnej szkody w postaci zmniejszenia trwałości pojazdu, niewłaściwie przeprowadzone przeróbki mogą również narazić nas na sankcje – przypomina młodszy aspirant Mariusz Kurczyk z Komendy Głównej Policji.
01:24 tłumik 5.mp3 Mandat za nadmierny hałas (Wysokie Obroty/PRK)
Decydując się na modyfikację układu wydechowego warto udać się do renomowanego zakładu. Zaoszczędzisz sobie w ten sposób niepotrzebnych nerwów i pieniędzy, a mieszkający przy ruchliwych ulicach ludzie będą Ci wdzięczni (a przynajmniej nie będą na Ciebie wyzywać pod nosem!).
CZYTAJ TAKŻE: