Ford Mustang najpopularniejszym sportowym coupé na świecie
Pierwszy i prawdopodobnie najsłynniejszy i najbardziej udany model Forda Focusa został zaprezentowany w marcu 1998 roku. I od razu stał się wielkim hitem. Na przełomie wieków był to największy konkurent dla najczęściej wybieranego Volkswagena Golfa. Mówimy tu oczywiście o samochodach klasy kompaktowej. Focus wyróżniał się pośród innych aut przede wszystkim jakością wykończenia, dobrym jak na tamte czasy wyposażeniem i solidnymi jednostkami, zarówno benzynowymi, jak i diesla. W 1999 roku uznano Focusa za Samochód Roku.
Kolejne odsłony modelu, a było ich w sumie cztery, również cieszyły się sporym zainteresowaniem klientów, jednak tych z roku na rok było coraz mniej. Ciężko było więc pobić sukces pierwszej odsłony Focusa. Dodatkowo w ostatnich latach auta typu crossover stały się najchętniej wybieranymi samochodami, co sprawiło, że czas kompaktów powoli zaczął mijać. Ford postanowił, że zmniejszy produkcję Focusa, ale to nie wszystko.
Jak donosi magazyn Automotive News Europe w 2025 roku Ford na dobre zrezygnuje ze swojego dotychczasowego flagowca. Nie będzie też rozwijał tego modelu w kierunku elektryfikacji. Niewykluczone, że przez kolejnych kilka lat Focus, a także Mondeo będą jeszcze pojawiać się na rynku azjatyckim, a dokładniej w Chinach, lecz niewykluczone, że Ford podejmie decyzję o całkowitym wstrzymaniu produkcji.
Firma musi realizować politykę elektryfikacji, bowiem dziś to główny wyścig koncernów motoryzacyjnych, więc niemal wszyscy szukają źródeł finansowania. Jeśli model się nie sprzedaje, to nikt nie będzie w niego inwestował kolejnych milionów dolarów.
kw/źródło: motor1.com
CZYTAJ TAKŻE: