Logo Polskiego Radia
POSŁUCHAJ
Jedynka
Justyna Golonko 28.03.2011

Z rynku znikną słabsze marki

Ponad połowa konsumentów na świecie (także w Polsce) przyznaje, że w okresie gospodarczego spowolnienia kupowała więcej tańszych produktów pod marką własną sklepów.
Z rynku znikną słabsze markiGlow Images/East News

Ponad połowa konsumentów na świecie przyznaje, że w okresie gospodarczego spowolnienia kupowała więcej tańszych produktów pod marką własną sklepów. W dodatku dziewięciu na dziesięciu zapowiada, że nadal będzie to robić nawet przy lepszej koniunkturze – wynika z najnowszych badań firmy Nielsen.

Jak prognozują jej eksperci, ofiarami tego trendu będą małe i średnie marki – wypychane z rynku przez tzw. private labels, czyli marki detalistów. Marki własne jak mówi Anita Błaszczak z "Rzeczpospolitej" będą coraz większym zagrożeniem dla marek producentów. Ich rynkowe udziały prawdopodobnie wciąż będą rosły, zostawiając coraz mniej miejsca na masowe, niedrogie marki – te, które niczym specjalnym się nie wyróżniają.

Ucierpią najsłabsi, czyli mali, choć niekoniecznie najgorsi, bo duże masowe marki bronią się wielką skalą produkcji i wielkimi budżetami reklamowymi - przwidują eksperci.