Sebastian Mikosz pytany o to, kto mógłby kupić LOT odpowiedział, że najbardziej naturalnym inwestorem byłyby linie europejskie. Innego zdania jest jednak Krzysztof Moczulski z portalu lotnictwo.net.pl
-Jeżeli widziałbym jakiegoś inwestora branżowego, to zdecydowanie ktoś spoza UE, dla kogo HUB warszawski byłby komplementarny dla jego siatki połączeń, dlatego wydaje mi się dosyć rozsądnym mówienie o Turkish Airlains. Natomiast patrząc na zakup części udziałów w Locie przez inwestora branżowego, trzeba patrzeć na to kompleksowo również przez pryzmat portu w Warszawie. Port w Warszawie jest w tej chwili dosyć słabo przystosowany do bycia dużym HUB-em ze strukturą ruchu Schengen, Non-Schengen. I to pewnie byłyby rozmowy równoległe, nie tylko z LOT-em, ale również i z Polskimi Portami Lotniczymi na temat możliwości zmiany konfiguracji rękawów na lotnisku w Warszawie.
Sebastian Mikosz pytany o to, kto mógłby kupić LOT odpowiedział, że najbardziej naturalnym inwestorem byłyby linie europejskie. Innego zdania jest jednak Krzysztof Moczulski z portalu lotnictwo.net.pl
-Jeżeli widziałbym jakiegoś inwestora branżowego, to zdecydowanie ktoś spoza UE, dla kogo HUB warszawski byłby komplementarny dla jego siatki połączeń, dlatego wydaje mi się dosyć rozsądnym mówienie o Turkish Airlains. Natomiast patrząc na zakup części udziałów w Locie przez inwestora branżowego, trzeba patrzeć na to kompleksowo również przez pryzmat portu w Warszawie. Port w Warszawie jest w tej chwili dosyć słabo przystosowany do bycia dużym HUB-em ze strukturą ruchu Schengen, Non-Schengen. I to pewnie byłyby rozmowy równoległe, nie tylko z LOT-em, ale również i z Polskimi Portami Lotniczymi na temat możliwości zmiany konfiguracji rękawów na lotnisku w Warszawie.
Więcej na ten temat na antenie radiowej Jedynki po godzinie 16.00.
Projekt powstaje we współpracy z Narodowym Bankiem Polskim w ramach programu edukacji ekonomicznej: