Andrzej Adamczyk wskazał, że do 2023 roku na przebudowę szlaków kolejowych mamy do wydania 67 mld zł. - To spowoduje, że pociągi towarowe będą poruszały się z prędkością handlową 45 km/h, a pociągi pasażerskie z prędkością ok. 120 km/h - powiedział. Jego zdaniem spowoduje to, że duża część towarów transportowanych dziś na kołach samochodów ciężarowych wróci na kolej.
Gość Jedynki zaznaczył, że od lat 90. praktycznie nie inwestowano w poprawę nawierzchni, a ta ulega zniszczeniu, tak samo, jak drogi. Przekonywał, że obecne opóźnienia pociągów wynikają przede wszystkim z remontów. - Zamieszanie jest w takcie każdego remontu - czy na drodze, czy w domu - stwierdził. Podkreślił, że remonty się skończą i już w 2021/2022 roku będziemy mieli do czynienia z zupełnie inną jakością transportu kolejowego, tak pasażerskiego, jak i towarowego.
Minister mówił też o Targach Kolejowych TRAKO, które we wtorek rozpoczynają się w Gdańsku. Odniósł się także do informacji o rekonstrukcji rządu i ocenił relacje na linii prezydent - PiS. Zapraszamy do wysłuchania całej rozmowy.
Tytuł audycji: Sygnały dnia
Prowadzi: Wojciech Dąbrowski
Gość: Andrzej Adamczyk (minister infrastruktury i budownictwa)
Data emisji: 26.09.2017
Godzina emisji: 7.15
fc/kk
Andrzej Adamczyk: opóźnienia pociągów wynikają z remontów - Jedynka - polskieradio.pl