Polska Fundacja Narodowa - jak wyjaśnił w Programie 1 Polskiego Radia jej prezes, Marcin Zarzecki - w okresie, w którym oczekujemy na nadchodzący kryzys ekonomiczny, postanowiła przypomnieć potencjały polskiej gospodarki światu upowszechniając wizerunek Polski jako kraju z rozwijającą się gospodarką, rosnącym potencjałem turystycznym i atrakcyjnym dziedzictwem kulturowo-historycznym przyciągającym uwagę inwestorów, przedsiębiorców oraz operatorów turystycznych.
- Musimy myśleć o tym, co będzie po pandemii. Nasza kampania kierowana jest do tych, którzy w okresie destabilizacji gospodarczej szukają dobrych, bezpiecznych, wiarygodnych miejsc, sposobów inwestowania, rozwijania działalności gospodarczej. Musimy ich przekonać do tego, że Polska jest tygrysem w regionie - podkreślił gość radiowej Jedynki.
W ramach "Safe and Innovative Poland" na łamach "The Wall Street Journal" ukazał się już tekst wicepremiera prof. dr. hab. Piotra Glińskiego traktujący o umiejętności wychodzenia z sytuacji kryzysowych przez Polaków, o lekcji, jaką Polacy mogą przekazać Zachodowi w obliczu zagrożenia chorobą zakaźną COVID-19. Z kolei w "The Washington Post" opublikowany został artykuł prezesa PKN Orlen Daniela Obajtka o polskiej gospodarce, integracji sektora paliwowo-energetycznego i strategiach radzenia sobie z pandemią.
W planach są kolejne publikacje. - Kampania "Safe and Innovative Poland" będzie trwała do 9 maja. Mamy założony cykl artykułów, przez nas sponsorowanych, w najbardziej opiniotwórczych, najważniejszych w obszarze gospodarki periodykach świata. Zakładamy, że zasięgi tych artykułów będą wielomilionowe i dotrą do segmentów najbardziej opiniotwórczych i decydenckich. Już mamy bardzo dobre reakcje na kampanię, m.in. z amerykańskich uniwersytetów. Otrzymujemy bardzo ciekawe listy. To nas mobilizuje - powiedział Marcin Zarzecki.
Zapraszamy do wysłuchania całej audycji.
kk
"Safe and Innovative Poland" - ruszyła kampania w międzynarodowej prasie - Jedynka - polskieradio.pl