- Sytuacja epidemiologiczna będzie miała wpływ na to, czy wcześniej wrócimy do szkół w trybie hybrydowym lub tradycyjnym, czy nie - powiedział wiceminister.
- Podjęto wstępną decyzję na poziomie kierownictwa resortu edukacji i nauki, dotyczącą monitorowania sytuacji epidemicznej na terenie województw, w których uczniowie wrócili do szkoły w trybie zdalnym - powiedział prof. Bernacki. - Chcemy mieć pełną wiedzę, czy następuje wzrost zakażeń na tych terenach - dodał.
Co może zadecydować o skróceniu nauki zdalnej?
Jak ocenił wiceminister, poziom 70 proc. szkół funkcjonujących w trybie stacjonarnym, jest tym, który daje nadzieję na możliwość stabilnego funkcjonowania szkół.
Nauka zdalna została wprowadzona w szkołach 27 stycznia. Obejmuje uczniów z klas od piątej do ósmej w szkołach podstawowych i uczniów szkół średnich. Stacjonarnie uczą się nadal najmłodsi uczniowie z klas od pierwszej do czwartej podstawówki. Pozostała młodzież ma powrócić do nauki stacjonarnej 28 lutego.
Tytuł audycji: Sygnały dnia
Prowadzi: Grzegorz Jankowski
Data emisji: 02.02.2021
pg
"Trwa monitorowanie sytuacji epidemicznej". Wiceszef MEiN o szybszym powrocie do szkół - Jedynka - polskieradio.pl