Co robić, gdy ubezpieczyciel odmawia wypłacenia odszkodowania?

Data publikacji: 12.08.2014 01:00
Ostatnia aktualizacja: 12.08.2014 12:45
Ten tekst przeczytasz w 1 minutę
, Autor - Glow Images/East News

POSŁUCHAJ

Co robić, gdy ubezpieczyciel odmawia wypłacenia odszkodowania? (Weiss na wakacje - wydział prawa/ Jedynka)

Posiadanie ubezpieczenia samochodu czy domu nie oznacza, że możemy czuć się bezpieczniej. Wiele firm ubezpieczeniowych nie chce wypłacać należnych odszkodowań, co może być poważnym problemem. Do kogo można w takiej sytuacji zwrócić się z prośbą o pomoc? Odpowiedzi na to pytanie szukał Janusz Weiss.

Słuchaczka Jedynki stała się ofiarą włamania do mieszkania. Firma ubezpieczeniowa nie chciała jednak wypłacić odszkodowania, bo nie znalazła widocznych znamion przestępstwa na drzwiach wejściowych do mieszkania. Co można zrobić w takiej sytuacji?
Jak wyjaśnia prawnik, na rozpatrzenie roszczenia ubezpieczeniowego ubezpieczyciel ma 30 dni. Ustalana jest odpowiedzialność, wynikająca z umowy ubezpieczenia. - Ubezpieczyciel ma ku temu kompetencje, bo ma zaplecze logistyczne, fachowe i odpowiednią wiedzę, by z własnej inicjatywy przeprowadzić postępowanie wyjaśniające, co jest również nałożone ustawą - wyjaśnia prawnik Cezary Orłowski z Biura Rzecznika Ubezpieczonych.
Czy musi być ślad włamania, by osoba ubezpieczona dostała odszkodowanie? Jak ma się to do umowy ubezpieczenia? Posłuchaj całej rozmowy.

 

Z pytaniami do redaktora Janusza Weissa można dzwonić pod nr tel: 22 645 21 55. Można też pisać na adres: weiss@polskieradio.pl.

(sm/tj)

Audycja muzyczna
Audycja muzyczna
cover
Odtwarzacz jest gotowy. Kliknij aby odtwarzać.