Słuchaczka Jedynki stała się ofiarą włamania do mieszkania. Firma ubezpieczeniowa nie chciała jednak wypłacić odszkodowania, bo nie znalazła widocznych znamion przestępstwa na drzwiach wejściowych do mieszkania. Co można zrobić w takiej sytuacji?
Jak wyjaśnia prawnik, na rozpatrzenie roszczenia ubezpieczeniowego ubezpieczyciel ma 30 dni. Ustalana jest odpowiedzialność, wynikająca z umowy ubezpieczenia. - Ubezpieczyciel ma ku temu kompetencje, bo ma zaplecze logistyczne, fachowe i odpowiednią wiedzę, by z własnej inicjatywy przeprowadzić postępowanie wyjaśniające, co jest również nałożone ustawą - wyjaśnia prawnik Cezary Orłowski z Biura Rzecznika Ubezpieczonych.
Czy musi być ślad włamania, by osoba ubezpieczona dostała odszkodowanie? Jak ma się to do umowy ubezpieczenia? Posłuchaj całej rozmowy.
Z pytaniami do redaktora Janusza Weissa można dzwonić pod nr tel: 22 645 21 55. Można też pisać na adres: weiss@polskieradio.pl.
(sm/tj)
Co robić, gdy ubezpieczyciel odmawia wypłacenia odszkodowania? - Jedynka - polskieradio.pl