Pułapki i trudy reklamacji butów

Data publikacji: 02.10.2015 23:49
Ostatnia aktualizacja: 06.10.2015 09:24
Ten tekst przeczytasz w 1 minutę
, Autor - Glow Images/East News

POSŁUCHAJ

Janusz Weiss sprawdza jak można zareklamować buty (Wszystko, co chciałbyś wiedzieć i nie boisz się zapytać/ Jedynka)

Jednym z częściej reklamowanych przez nas produktów są buty. Janusz Weiss sprawdził kilka przypadków, z którymi zgłosili się do niego słuchacze.

Mieszkanka Sokołowa kupiła buty i krótko po tym fakcie one się rozkleiły. By móc dojść do domu, kobieta kupiła w kiosku klej i naprawiła obuwie. Gdy próbowała je zareklamować dowiedziała się, że jej zgłoszenie nie zostanie uwzględnione, bo dokonała częściowej naprawy produktu. Czy w takiej sytuacji klient nie ma szans ani na odzyskanie pieniędzy, ani na wymianę wadliwego obuwia?

Czytaj także:
sms telefon 1200 F.jpg
Gwarancja jeszcze niczego nie gwarantuje

Marek Olędzki, Powiatowy Rzecznik Konsumentów w Sokołowie wyjaśnia, że roszczenia odszkodowawcze i proces dochodzenia do nich nie zależy od wartości przedmiotu sporu. - Podstawową kwestią jest to, że sprzedawca nie uznał tej reklamacji, powołując się m.in. na to, że klientka przyczyniła się do powstania szkody. Jedyną drogą jest zwrócenie się do rzeczoznawcy - mówi rzecznik.

Rozmówcy Janusza Weissa wyjaśnili, jak można zareklamować buty, gdy sklep, w którym je kupiliśmy, został zlikwidowany i jaki jest średni czas gwarancji obuwia.

Prowadzi: Janusz Weiss

Goście: Marek Olędzki (Powiatowy Rzecznik Konsumentów w Sokołowie), Paweł Ratyński (Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów)

Data emisji: 2.10.2015

Godzina emisji: 17.30

Z pytaniami do Janusza Weissa można dzwonić pod nr tel: 22 645 21 55. Można też pisać na adres: weiss@polskieradio.pl.

sm/ag

 

Muzyka Nocą
Muzyka Nocą
cover
Odtwarzacz jest gotowy. Kliknij aby odtwarzać.