Mieszkanka Sokołowa kupiła buty i krótko po tym fakcie one się rozkleiły. By móc dojść do domu, kobieta kupiła w kiosku klej i naprawiła obuwie. Gdy próbowała je zareklamować dowiedziała się, że jej zgłoszenie nie zostanie uwzględnione, bo dokonała częściowej naprawy produktu. Czy w takiej sytuacji klient nie ma szans ani na odzyskanie pieniędzy, ani na wymianę wadliwego obuwia?
Marek Olędzki, Powiatowy Rzecznik Konsumentów w Sokołowie wyjaśnia, że roszczenia odszkodowawcze i proces dochodzenia do nich nie zależy od wartości przedmiotu sporu. - Podstawową kwestią jest to, że sprzedawca nie uznał tej reklamacji, powołując się m.in. na to, że klientka przyczyniła się do powstania szkody. Jedyną drogą jest zwrócenie się do rzeczoznawcy - mówi rzecznik.
Rozmówcy Janusza Weissa wyjaśnili, jak można zareklamować buty, gdy sklep, w którym je kupiliśmy, został zlikwidowany i jaki jest średni czas gwarancji obuwia.
Tytuł audycji: Wszystko, co chciałbyś wiedzieć i nie boisz się zapytać
Prowadzi: Janusz Weiss
Goście: Marek Olędzki (Powiatowy Rzecznik Konsumentów w Sokołowie), Paweł Ratyński (Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów)
Data emisji: 2.10.2015
Godzina emisji: 17.30
Z pytaniami do Janusza Weissa można dzwonić pod nr tel: 22 645 21 55. Można też pisać na adres: weiss@polskieradio.pl.
sm/ag
Pułapki i trudy reklamacji butów - Jedynka - polskieradio.pl