kilka dni temu została otwarta tymczasowa przeprawa przy tunelu, jednak nie jest to nawet połowa przepustowości jaką ma trasa przy Wiśle, którą codziennie przejeżdżają dziesiątki tysięcy samochodów.
- Organizując objazdy bardzo trudno zapewnić taką samą przepustowość jaką ma Wisłostrada, która posiada 3 pasy ruchu w obu kierunkach – powiedział Bartosz Milczarczyk, rzecznik warszawskiego Urzędu Miasta.
Od momentu awarii cały czas trwają ekspertyzy. Wykonawca w porozumieniu z Metrem Warszawskim pracuje nad ustaleniem przyczyny katastrofy, która wstrzymała całą budowę drugiej linii metra.
Układ gruntów w Warszawie jest bardzo trudny dla budowniczych metra. Z jednej strony jest skarpa, z drugiej Wisła. Na dzień dzisiejszy specjaliści pracujący przy budowie metra mogą tylko przypuszczać co się stało.
- Prawdopodobnie miały miejsce błędy przy wykonywaniu tunelu Wisłostrady. Ściany szczelinowe okazały się nieszczelne i możliwe, że to wpłynęło na obecną sytuację – powiedział profesor Wojciech Wolski, prezes Geoteko.
Jedyna pewna rzecz to to, że tunel Wisłostrady nie szybko zostanie otwarty. Dlatego wszyscy jesteśmy zmuszeni do korzystania z przygotowanych objazdów, przez kilka najbliższych tygodni.
Zapraszamy do wysłuchania całego materiału dźwiękowego.
Od metra kłopotów - Jedynka - polskieradio.pl