W ramach działanie firmy mogą sfinansować nawet 75% kosztów promocji swoich produktów, a w czasie spowolnienia gospodarczego to pieniądze nie do pogardzenia.
- Dla kogo i na co jest to wsparcie?
Tomasz Czerwoniak z PARP: Wsparcie w ramach działania 6.1 jest skierowane do przedsiębiorców w sektorze mikro, małych i średnich przedsiębiorstw. W ramach tego działania przedsiębiorcy, którzy w dziedzinie eksportu nie posiadają doświadczenia, mogą sfinansować wszelkiego rodzaju działania promocyjne, które mają na celu doprowadzenie do zwiększenia przychodów eksportu. Wsparcie jest udzielane kompleksowo, na stworzenie planu rozwoju eksportu, a następnie na jego wdrożenie. Jeśli chodzi o realizację to jest m.in. udział w targach i misjach zagranicznych, wyszukiwanie i dobór partnerów zagranicznych, zlecanie usług doradczych firmom, które opracowują koncepcje wizerunku produktu lub koncepcję i strategie działania firm na rynkach zagranicznych.
- To już kolejna edycja tego programu, jakie zmiany zaszły w tym roku?
Tomasz Czerwoniak: Do listy działań dopisano dwa dodatkowe, tzn. przedsiębiorcy mogą sfinansować udział w międzynarodowych targach, które odbywają się na terenie Polski i mogą zaprosić przedsiębiorcę zagranicznego, w ramach organizowanej misji, do siebie i sfinansować jego koszt.
- To jest pomoc w ekspansji zagranicznej?
Tomasz Czerwoniak: Tak, celem głównym jest zwiększenie przychodów z tytułu eksportu i wejście na rynki zagraniczne oraz promowanie swoich produktów.
- Kiedy i jak można złożyć wniosek o dofinansowanie?
Tomasz Czerwoniak: Nabór trwa od 15 do 31 lipca. PARP ma możliwość zamknięcia naboru wcześniej, jeśli kwota złożonych wniosków przekroczy 120% dostępnego budżetu. Wszystkie informacje można znaleźć na stronie internetowej: www.parp.gov.pl.
Rozmawiał Krzysztof Rzyman
"Paszporty do eksportu” - Jedynka - polskieradio.pl