Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów wkracza natomiast tam, gdzie zagrożone są zbiorowe interesy konsumentów. - Nie zajmujemy się więc pojedyńczymi przypadkami naruszenia prawa przez przedsiębiorcę. Czasem może się jednak zdarzyć, że jedna skarga sygnalizuje nieprawidłowości na rynku, które mają charakter systemowy, powtarzalny - wyjaśnia Karczewska.
Najwięcej skarg dotyczy instytucji finansowych: banków i ubezpieczycieli. - Stąd impuls do powstania nowej instytucji rzecznika finansowego - mówi ekspertka. Prawa konsumentów często łamane są też w branżach telekomunikacyjnej, sprzedaży internetowej i energii elektrycznej.
Dorota Karczewska wyjaśnia, gdzie należy się zgłosić, jeśli mamy podejrzenia, że w umowie z bankiem znalazły się niedozwolone zapisy. Opowiada też o najnowszych zmianach w prawie konsumenckim.
Tytuł audycji: Cztery pory roku
Prowadzi: Roman Czejarek
Gość: Dorota Karczewska (wiceprezes UOKiK)
Data emisji: 15.03.2016
Godzina emisji: 9.18
mg/tj
Konsumencie - nie bój się walczyć o swoje prawa! - Jedynka - polskieradio.pl