Konsumencie - nie bój się walczyć o swoje prawa!

Data publikacji: 15.03.2016 13:30
Ostatnia aktualizacja: 15.03.2016 13:30
Ten tekst przeczytasz w 1 minutę
Umowy z bankami, ubezpieczycielami, operatorami telefonii należy czytać bardzo uważnie. Ale nawet jeśli już podpisaliśmy dokument, możemy zgłosić niedozwolone klauzule
Umowy z bankami, ubezpieczycielami, operatorami telefonii należy czytać bardzo uważnie. Ale nawet jeśli już podpisaliśmy dokument, możemy zgłosić niedozwolone klauzule, Autor - Glow Images/East News

POSŁUCHAJ

Wiceprezes UOKiK Dorota Karczewska radzi, jak walczyć o prawa konsumenta (Cztery Pory Roku/Jedynka)

Klienci nie są bezbronni w starciu z nieuczciwymi sklepami czy bankami. - Istnieje sieć poradnictwa konsumenckiego, myślę tu o rzecznikach konsumentów, organizacjach konsumenckich i rzeczniku finansowym - mówi Dorota Karczewska z UOKiK.

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów wkracza natomiast tam, gdzie zagrożone są zbiorowe interesy konsumentów. - Nie zajmujemy się więc pojedyńczymi przypadkami naruszenia prawa przez przedsiębiorcę. Czasem może się jednak zdarzyć, że jedna skarga sygnalizuje nieprawidłowości na rynku, które mają charakter systemowy, powtarzalny - wyjaśnia Karczewska.

Najwięcej skarg dotyczy instytucji finansowych: banków i ubezpieczycieli. - Stąd impuls do powstania nowej instytucji rzecznika finansowego - mówi ekspertka. Prawa konsumentów często łamane są też w branżach telekomunikacyjnej, sprzedaży internetowej i energii elektrycznej.

Dorota Karczewska wyjaśnia, gdzie należy się zgłosić, jeśli mamy podejrzenia, że w umowie z bankiem znalazły się niedozwolone zapisy. Opowiada też o najnowszych zmianach w prawie konsumenckim.

Tytuł audycji: Cztery pory roku

Prowadzi: Roman Czejarek

Gość: Dorota Karczewska (wiceprezes UOKiK)

Data emisji: 15.03.2016

Godzina emisji: 9.18

mg/tj

Sygnały dnia
Sygnały dnia
cover
Odtwarzacz jest gotowy. Kliknij aby odtwarzać.