Wciąż zdarza się, że w reakcji na wyciągnięcie aparatu fotograficznego czy telefonu komórkowego, do klienta podchodzą ochroniarze, a sytuacja staje się nieprzyjemna. Małgorzata Cieloch przekonuje jednak, że takie działanie sprzedawcy jest niezgodne z prawem. - Naszym zdaniem można robić zdjęcia, a nasz autorytet jest tu ważny. Podstawowym prawem konsumenta jest to, że może porównywać ceny, ma prawo do informacji, zanim podejmie decyzję o zakupie danej rzeczy. Jeżeli przedsiębiorca utrudnia konsumentowi dostęp do informacji, może go to kosztować do 10 proc. obrotu - mówi.
A co z zapewnieniami niektórych sklepów, że jeśli znajdziemy u konkurencji dany towar w niższej cenie, otrzymamy zwrot różnicy? Czego możemy się uczyć od konsumentów ze Stanów Zjednoczonych? Jak klienci nadużywają swoich praw? O tym w nagraniu.
Tytuł audycji: Czterech pór roku
Prowadzi: Roman Czejarek
Gość: Małgorzata Cieloch (Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów)
Data emisji: 27.03.2018
Godzina emisji: 9.16
mg/abi
Konsumencie, fotografuj i porównuj ceny, masz prawo! - Jedynka - polskieradio.pl