Większość zna to uczucie, gdy po powrocie do domu okazuje się, że upragnione buty okazują się za ciasne, a paragon pozostał zapomniany w sklepie. Jak się okazuje - brak paragonu nie jest jedynym problemem na drodze ubiegania się o zwrot produktu, na co szczególną uwagę zwraca gość jedynki. - Podstawowym błędem jest to, że zazwyczaj nie wiemy, do czego nam ten paragon służy - mówi Aleksandra Kapnik z UOKiK.
Coraz modniejszym obszarem dokonywania zakupów stał się internet, gdyż pozwala na bardziej spokojne przejrzenia dostępności różnych ofert bez konieczności wychodzenia z domu. Zakupy przez internet również obfitują w liczne zagrożenia, których konsument często nie jest świadomy. - W internecie znajduje się mnóstwo fikcyjnych sklepów, gdzie oszuści pod płaszczykiem przedsiębiorców czekają na przelew, a później nie realizują przesyłki - twierdzi Maciej Czapliński. Czy przed kliknięciem "kup teraz" rzetelnie sprawdzamy opinie i pochodzenie źródła, u którego dokonujemy zamówienia?
Co warto wiedzieć o prawach konsumenta, aby nie zostać oszukanym? Czy zawsze w procesie dokonywania zwrotu produktu niezbędna jest karta gwarancyjna? Zapraszamy do wysłuchania całej rozmowy, w której eksperci udzielą odpowiedzi na powyższe pytania.
Tytuł audycji: Cztery pory roku
Goście: Aleksandra Kapnik i Maciej Czapliński (Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów)
Data emisji: 13.03.2019
Godzina emisji: 9.21
K.A/ac
"Nie potrzebuję paragonu", czyli nieznajomość praw kosumenta - Jedynka - polskieradio.pl