- Trzeba być elastycznym, bo nikt nas nie goni. Praca online jest o wiele bardziej wymagająca zarówno od dzieci jak i od nauczycieli - mówi w Programie 1 Polskiego Radia dr Magdalena Śniegulska z Uniwersytetu SWPS. - Uwaga, możliwość skupienia jest zdecydowanie krótsza. Nie ma zadań, które dzieci mogą wykonać w grupie i na chwile odsapnąć, posłuchać kogoś, kto ma inny pomysł na dane zadanie - dodaje.
Według ekspertki, dużo zależy od typu zadania i ważny jest pomysł na zajęcia. Czy warto zatem wprowadzać bloki polegające na tym, że jednego dnia na przykład tylko język polski a innego matematyka czy biologia? - Jeżeli te zajęcia mają jakiś wspólny temat, jeśli zajmujemy się zagadnieniem, obszarem, problemem to tak naprawdę wszystko jedno, czy jest to matematyka, fizyka czy chemia. Chodzi o to, żebyśmy budowali sobie jakiś system wiedzy, czy pojęć z jednej szufladki. To bardzo ułatwia proces uczenia - wyjaśnia.
- To, na czym mnie by bardzo zależało, to żeby pamiętać, że takim podstawowym zadaniem rozwojowym w okresie szkolnym jest nauczenie się uczenia. Może to być naprawdę świetną zabawą. Trzeba zadbać o to, żeby dzieci czuły, że nauka może być fajna - mówi dr Magdalena Śniegulska.
Tytuł audycji: Cztery pory roku
Prowadzi: Roman Czejarek
Data emisji: 31.03.2020
Godzina emisji: 10.45
kh
Lekcje online. Nauka w domu może być efektywna? - Jedynka - polskieradio.pl