Dziennikarz muzyczny Jacek Skolimowski zauważą, że moda na retro nasiliła się w ciągu ostatnich dziesięciu lat. Widzie w tym dwie przyczyny. Jedna to nostalgia starszego pokolenia do czasów, kiedy było łatwiej i przyjemniej. Zaś drugi czynnik to Internet.
- Pokolenie, które nie pamięta tamtych czasów wpisuje do wyszukiwarki np. retro i interesują się tym, czym żyli młodzi ludzie np. w latach 60-tych - mówi gość radiowej Jedynki. Potem młodzi ściągają piosenki czy filmy z tamtego okresu i słuchają lub oglądają. Jest to dla nich cos egzotycznego, bo nawet nie znają kontekstu historycznego. Gość "Czterech pór roku" daje przykład Beatlesów, u których młodzi ludzie zauważają garnitury i fryzury, a nie wiedzą z czym się to wiązało.
Kreatorzy mody nawet nie ukrywają, że czerpią pomysły z przeszłości. Również muzycy przerabiają stare utwory.
Jacek Skolimowski jest zdania, że moda na coś powraca co 20 lat. W muzyce można zauważyć powrót do początku lat 90-tych ubiegłego wieku. Jest ciekaw, czy za 10 lat, kiedy dojdziemy do początku lat dwutysięcznych będziemy kopiowali kopie.
Posłuchaj całej rozmowy Karoliny Rożej z Jackiem Skolimowskim.
(ag)
Moda na modę retro. Wszystko już było - Jedynka - polskieradio.pl