- Rekonstrukcja to dodatek do nauki historii, jest to uzupełnianie wiedzy – mówi Jan Nałęcz, koordynator projektu reko.waw.pl – To również kompromis między wizją artystyczną a podejściem naukowym – dodaje, po czym wyjaśnia, jak wygląda ukazywanie śmierci podczas bitew. – Jeśli nie pokażemy brutalności, będziemy gloryfikowali wojnę – zaznacza.
- Staramy się odtworzyć realia wydarzenia jak najwierniej – opowiada Piotr Zalewski ze Stowarzyszenia Regimentów i Pułków Polskich 1717-1831. - Będąc oficerem, zachowuję się jak oficer. Nie wyobrażam sobie wtedy leżeć na trawie – argumentuje i opowiada o edukacyjnej wartości rekonstrukcji. – Pewne akcje pokazują, jaki był efekt upadku pocisku armatniego – dodaje.
O tym, czy łatwiej jest zagrać powstańca warszawskiego czy SS-mana, a także o trudnych do przeprowadzenia rekonstrukcjach dowiesz się słuchając nagrania całej audycji.
Tytuł audycji: Debata Jedynki
Prowadzi: Krzysztof Grzesiowski
Goście: Jan Nałęcz (koordynator i założyciel projektu reko.waw.pl), Piotr Zalewski (Arsenał – Stowarzyszenie Regimentów i Pułków Polskich 1717-1831)
Data emisji: 17.08.2018
Godzina emisji: 17.30
kwh/kb
Rekonstrukcja historyczna – sztuka czy edukacja? - Jedynka - polskieradio.pl