Gratka dla graczy. Gra oparta na Studiu Eksperymentalnym Polskiego Radia

Data publikacji: 04.06.2020 21:52
Ostatnia aktualizacja: 04.06.2020 22:17
Ten tekst przeczytasz w 1 minutę
Zdj. ilustracyjne
Zdj. ilustracyjne, Autor - Gorodenkoff/Shutterstock.com

POSŁUCHAJ

Gra w oparciu o Studio Eksperymentalne Polskiego Radia (Ekspres Jedynki)

Przez blisko pół wieku w Studiu Eksperymentalnym Polskiego Radia powstawała pionierska muzyka elektroniczna. Dziś te dźwięki stały się inspiracją do gry zatytułowanej "Odgłos", będącej eksperymentem artystycznym prowadzącym gracza przez świat pełen instrumentów i dźwięków.

- W zasadzie jest to po części gra, jak również taka interaktywna opowieść z elementami gry. Jako gra jest dość nietypowa ze względu na to, że jest stworzona za pomocą techniki animacji poklatkowej i poza animacjami, które tam oglądamy i patrzymy, co się dzieje, zawiera w sobie też kilka prostych łamigłówek - mówi Sebastian Krzyszkowiak, programista ze studia Holy Pangolin.

Podstawowym założeniem gry jest to, że każdy dźwięk pochodzi bezpośrednio z kompozycji zrealizowanych w Studiu Eksperymentalnym Polskiego Radia. - Brzmienie jest zachowane i pochodzi bezpośrednio z oryginalnych taśm (…). Oprócz tego w grze znajduje się również warstwa informacyjna, czyli możemy także dowiedzieć się o historii muzyki elektronicznej, jaki wpływ miało Studio Eksperymentalne Polskiego Radia na rozwój tej muzyki w latach 60. i 70., jak sytuacja polityczna w Polsce wpłynęła na działalność studia - wylicza Sebastian Krzyszkowiak.

Inicjatywa Instytutu Adama Mickiewicza

"Odgłos" powstał na zamówienie Instytutu Adama Mickiewicza, który promuje dziedzictwa Studia Eksperymentalnego Polskiego Radia w ramach programu "Niepodległa" również poza granicami naszego kraju. - Temat inspiracji SEPR-em dajemy różnym twórcom, także twórcom gier, jako motyw przewodni do ich działalności. Jesteśmy ciekawi, w jaki sposób mogą korzystać z biblioteki sampli przetwarzając je lub tworząc zupełnie nowe projekty i aranżacje - tłumaczu Katarzyna Mitrowicz.

Na czym polega fabuła?

Bohaterem gry jest pluszowa sówka, która zgubiła swoich przyjaciół i musi teraz ich odnaleźć. Przechodzi przez niestworzone światy i różne wymiary. Za sówką podąża wąż, który zmienia kształty. - W grze występuje również Studio Eksperymentalne w formie makiety słynnego czarnego pokoju. Okazuje się być kosmicznym centrum sterowania światem - zdradza Sebastian Krzyszkowiak.

Tytuł audycji: Ekspres Jedynki 

Prowadziła: Karolina Rożej 

Materiał: Dorota Kołodziejczyk

Data emisji: 4.06.2020 

Godzina emisji: 17.19

DS

cover
Odtwarzacz jest gotowy. Kliknij aby odtwarzać.