Żywiołem Ewy Konstancji Bułhak jest teatr. Teatr, który daje bogactwo możliwości: wypowiedzenia siebie, różnorodności wyzwań, poczucia współtworzenia rzeczy istotnych.
- Teatr to centrum wolności – twierdzi gość audycji "W Dwójce raźniej". – Myślę, że z kamerą mam ten problem, że jestem za wyrazista. Czuję wielką radość, wolność, że teatr może być nieposkromiony. Szaleństwo jest ważne w tym zawodzie. Kamera ma swoje ograniczenia, trzeba by się nauczyć innych środków, oszczędniejszych, a ja już mam swoje lata…
Początkowo obsadzana była w rolach komediowych, w których sprawdza się znakomicie i które, nota bene, wymagają wiele solidnej pracy warsztatowej.
- Mam talent komediowy, vis comica. Ale aktor marzy o tym, by być wszechstronnym. Zaczęłam więc myśleć nad recitalem, który pokaże mnie z różnych stron. I ten recital zobaczył Jerzy Grzegorzewski i dał mi rolę Jewdochy w "Sędziach" Wyspiańskiego. Fascynująca w tym zawodzie jest różnorodność. Nie ma nudy. Jednego dnia gra się Księżniczkę, drugiego Jewdochę.
W audycji Magdaleny Juszczyk Ewa Konstancja Bułhak opowiadała o swojej drodze zawodowej. Wiele miejsca pośwęcono piosence aktorskiej - gość "W Dwójce raźniej" należy do czołówki polskich aktorek śpiewających. Mowa był o postaciach ważnych w zawodowym życiu aktorki, profesorach i współpracownikach. A także o marzeniach i o poczuciu spełnienia w zawodzie. Zapraszamy do wysłuchania audycji.
***
Aktorka Teatru Narodowego ukończyła Państwową Wyższą Szkołę Teatralną w Warszawie w 1995 r., po studiach weszła do zespołu Teatru Polskiego, w którym pracowała do 1998 r. Gościnnie występowała też w Teatrze Na Woli. Jest laureatką Nagrody im. Szyfmana oraz III nagrody na Festiwalu Piosenki Aktorskiej we Wrocławiu. Śpiew stał się jedną z najważniejsjzych aktywności zawodowych niezwykle muzykalnej aktorki. Rok temu w lutym nagrała płytę z piosenkami dla dzieci "Bambukalambu". Bułhak łączy talent interpretatorski i umiejętności aktorskie z dużymi możliwościami wokalnymi. Śpiewa teksty Williama Szekspira, Adama Mickiewicza, Bolesława Leśmiana, Witolda Gombrowicza, Stanisława Balińskiego, Wojciecha Młynarskiego i Agnieszki Osieckiej, stale współpracuje z kompozytorem Maciejem Małecim. To on stworzył muzykę do słuchowiska radiowego "Pchła Szachrajka" w reż. Anny Seniuk, Ewa Konstancja Bułhak zagrała rolę tytułową, a słuchowisko wydane zostało na CD. Ewa Konstancja Bułhak o radiu wie wszystko, występuje bowiem w słuchowiskach i operach radiowych. Aktorka często powołuje się na autorytet, którym jest Anna Seniuk, a pierwszymi nauczycielami aktorstwa byli dla naszego gościa Halina i Jan Machulscy w ich Ognisku Teatralnym.
Po teatralnym debiucie w 1996 r. grała u Jerzego Grzegorzewskiego, Adama Hanuszkiewicza, Kazimierza Kutza, Kazimierza Dejmka, Agnieszki Glińskiej, Krystyny Jandy. Za pierwszoplanową rolę żeńską, rolę Gilety w spektaklu "Księżniczka na opak wywrócona" w reż. Jana Englerta w Teatrze Nardowym w Warszawie, Ewa Konstancja Bułhak otrzymała w 2010 r. Feliksa Warszawskiego. W Teatrze Telewizji współpracowała m.in. z Izablelą Cywińską, Maciejem Wojtyszką, Barbarą Sass, Andrzejem Wajdą, Tomaszem Wiszniewskim, Olgą Lipińską i Janem Englertem. W kinie debiutowała u Andrzeja Barańskiego w filmie "Dwa księżyce" w 1993 r., zaraz po ukończeniu studiów zagrała w "Zaklętej" Piotra Łazarkiewicza i Piotra Mikuckiego, "Kronikach domowych" Leszka Wosiewicza, "Darmozjadzie polskim" Łukasza Wylężałka. Kolejne lata przyniosły aktorce role w "Torowisku" Urszuli Urbaniak i "Panu Tadeuszu" Andrzeja Wajdy. Następnie aktorka pojawiała się głównie w serialach, takich jak "M jak miłość", "Ojciec Mateusz", "Samo życie", "Duża przerwa", "Sublokatorzy" czy "Okazja". Wcześniej Jerzy Gruza zaprosił Bułhak do swoich seriali: "Gosia i Małgosia" i "Tygrysy Europy". Czy kino ma mniej do zaoferowania niż teatr? To pytanie postawimy dziś aktorce o nadzwyczajnym talencie komediowym, wyśmienicie kreującej też role dramatyczne.