"Pierwsza Księga Madrygałów” Luki Marenzia

Ostatnia aktualizacja: 12.10.2013 23:28
Takiej płyty przegapić nie można! Madrygały Marenzia w nagraniu La Compagnia del Madrigale, zespołu wywodzącego się z grup Concerto Italiano i La Venexiana. Album "Primo Libro di Madrigali" wydała hiszpańska firma Glossa.
Luca Marenzio, portret (1560)
Luca Marenzio, portret (1560)Foto: Wikimedia / CC

Pięciogłosowe kompozycje Marenzia opublikowano w 1580 r. Włoski kompozytor i śpiewak, przestawiciel manieryzmu w muzyce, był czołowym twórcą formy madrygału. Swoje dzieła opierał zarówno na prostych, anonimowych tekstach, jak i na poezji Petrarki i Torquata Tassa.

Poza tym opowiemy o niemal zupełnie nieznanej operze Julesa Masseneta "Thérèse" w nagraniu koncertowym z Festiwalu w Montpellier w 2012 r. (Radio France/Palazzetto Bru Zane) oraz nowej płycie Café Zimmermann, tym razem z utworami Antonia Vivaldiego ("Estro Armonico” – Libro secondo; Alpha).

W „Złotej Setce” natomiast Piotr Kamiński przypomni nagrania „Don Carlosa” Giuseppe Verdiego. Kto słuchał wiosennego Trybunału zaskoczony nie będzie.
Na audycję zaprasza Jacek Hawryluk.

13 października (niedziela), godz. 15.00

Czytaj także

Zamek na Czorsztynie jak Lodoïska?

Ostatnia aktualizacja: 06.10.2013 16:00
Między innymi o wpływie Wielkiej Rewolucji na muzykę francuską oraz o religijnej obsesji Carla Gesualda rozmawialiśmy w ostatniej "Płytomanii" Jacka Hawryluka.
rozwiń zwiń
Czytaj także

Corelli idealny

Ostatnia aktualizacja: 06.10.2013 09:30
W "Płytomanii" omówimy nową znakomitą płytęCorelli idealny Amandine Beyer oraz zrecenzujemy nagrania "Lodoïski" Cherubiniego oraz "Zamku na Czorsztynie" Kurpińskiego.
rozwiń zwiń