Jak promować kulturę za granicą?

Ostatnia aktualizacja: 11.02.2016 13:25
W "O wszystkim z kulturą" porozmawiamy z szefami British Council, Goethe Institute oraz Instytutu Adama Mickiewicza.
W Japonii wyhodowano w 2015 jabłka z wizerunkami nawiązującymi do francuskiej kultury: wieży Eiffela, Mony Lisy czy Łuku Triumfalnego
W Japonii wyhodowano w 2015 jabłka z wizerunkami nawiązującymi do francuskiej kultury: wieży Eiffela, Mony Lisy czy Łuku Triumfalnego…Foto: PAP/Newscom

Jak promować kulturę danego kraju za granicą? Czy liczą się tylko wielkie nazwiska, które tak łatwo dają się przerabiać na pamiątki i marki produktów spożywczych?

O strategiach i praktyce takich działań porozmawiamy z Martinem Davidsonem, wieloletnim dyrektorem British Council, Bertholdem Frankiem, dyrektorem Goethe Institute na Europę Środkowo-Wschodnią, i Pawłem Potoroczynem, dyrektorem Instytutu Adama Mickiewicza.

***
Na "O wszystkim z kulturą" w czwartek (11.02) w godz. 18.00-18.30 zaprasza Barbara Schabowska.

jp/bch

Czytaj także

Chopin i Kopernik? O promocji polskiej kultury za granicą

Ostatnia aktualizacja: 11.02.2016 19:00
- Lepiej, żeby polskie instytucje odpowiedzialne za reklamowanie Polski, za pokazywanie Polski światu, skupiły się na tych atutach, które my jako Polska mamy – podkreślał w Dwójce Jan Dziedziczak, sekretarz stanu w Ministerstwie Spraw Zagranicznych.
rozwiń zwiń