"Sen nocy letniej", czyli Szekspir coraz mroczniejszy

Ostatnia aktualizacja: 18.08.2016 18:16
- W tradycji inscenizacyjnej odchodzono od wesołej komedii weselnej ku komedii gorzkiej - mówiła prof. Barbara Osterloff w audycji o słynnym dramacie Szekspira i historii jego odczytań.
Audio
  • Z prof. Barbarą Osterloff o "Śnie nocy letniej" Szekspira rozmawia Iwona Malinowska (Wariacje szekspirowskie/Dwójka)
Scena z Szekspirowskiego Snu nocy letniej odmalowana przez Edwina Henryego Landseera (18021873)
Scena z Szekspirowskiego "Snu nocy letniej" odmalowana przez Edwina Henry'ego Landseera (1802–1873)Foto: wikimedia/domena publiczna

- Dzięki nowym odczytaniom tego dramatu świat Szekspira nie był już tak pogodny. Stawał się światem groźnym - podkreślała prof. Barbara Osterloff, przypominając dzieje interpretacji "Snu nocy letniej".

W rozmowie również: o specyfice tego utworu i jego ciekawych wstawieniach w polskim teatrze - m.in. w reżyserii Konrada Swinarskiego, Aleksandra Bardiniego, Rudolfa Zioło, Bożeny Suchockiej - a także o nietypowej inscenizacji Petera Brooka, którą prof. Barbara Osterloff oglądała w Warszawie.

***

Tytuł audycji: Wariacje szekspirowskie

Prowadzi: Iwona Malinowska

Gość:  prof. Barbara Osterloff (krytyk i historyk teatru związana z warszawską Akademią Teatralną)

Data emisji: 19.08.2016

Godzina emisji: 22.45

Czytaj także

"Herbert pod koniec życia wraca do Szekspira"

Ostatnia aktualizacja: 23.07.2016 11:00
- Poeta sięga do ostatniego Szekspirowskiego dramatu i postanawia dopisać jeszcze jedną partię do tego tekstu - opowiadał Andrzej Franaszek w Dwójkowej audycji o znaczeniu twórczości mistrza ze Stratfordu dla Zbigniewa Herberta.
rozwiń zwiń
Czytaj także

Anna Augustynowicz: Szekspir wnika w głąb wyobraźni

Ostatnia aktualizacja: 05.08.2016 17:30
- "Burza" to jest studium pychy ludzkiej, mechanizmu, który pozwala władać światem i daje poczucie, że niekoniecznie jest się twórcą, ale jest się stwórcą – mówiła w Dwójce Anna Augustynowicz.
rozwiń zwiń