- Zawsze, gdy gra kwartet smyczkowy, słuchacz ma z tyłu głowy to pojęcie. Nie da się go oddzielić od słuchania - opowiadał nasz gość w rozmowie z muzykologiem Krzysztofem Marciniakiem. - Ważny jest też performatywny wymiar muzyki, jej graficzny zapis czy choćby wideo, które posługuje się rytmem tak jak sama muzyka. Mniej więcej od 2006 roku istotne stało się dla mnie podkreślenie owego konceptualnego charakteru nowej muzyki, w szczególności jej relacji z muzyką pop - dodał.
Setki skrzypiec przeznaczonych do zniszczenia przez artystów i ochoczo dołączająca do tego precedensu publiczność. Bolero Ravela ogołocone z melodii - ograniczone do rytmu. Grasowanie po internecie, wyprowadzanie stowarzyszeń chroniących prawa autorskie w pole. To tylko niektóre owoce oryginalnej filozofii twórczej Johannesa Kreidlera.
Co ciekawe, tworzy on muzykę nie tylko z myślą o YouTube'ie, lecz także Facebooku i Twitterze...
***
Tytuł audycji: Bita godzina
Prowadzą: Ewa Szczecińska, Krzysztof Marciniak
Gość: Johannes Kreidler (kompozytor)
Data emisji: 13.11.2015
Godzina emisji: 22.00
mm/mg