Powrót homo radiophonicusa

Ostatnia aktualizacja: 22.03.2014 13:00
Dwójka poleca album "ERDada" z nowymi kompozycjami klasyka polskiej muzyki elektroakustycznej, Eugeniusza Rudnika.
ErDada Eugeniusza Rudnika
"ErDada" Eugeniusza RudnikaFoto: materiały promocyjne

W roku swych 80. urodzin "homo radiophonicus”, światowej sławy polski fonopoeta, ikona sztuki współczesnej nie oplata się laurami, lecz pracuje na najwyższych obrotach. Po 50 latach pracy w Studio Eksperymentalnym Polskiego Radia staje się popularny i modny. Tnąc i klejąc wciąż kilometry taśmy magnetofonowej, komponuje 70-minutową porcję nowej elektroakustyki w dokosnałym wydaniu. A przy tym jak zwykle szokuje, rozśmiesza, straszy i wzrusza.

"ERDada" to najczystszy Rudnik: cztery niesamowite, obszerne, dźwiękowe wizje - "ERdada", "Dzięcielina pałała na taśmę stereo", "Memini Tui", "Wyzwoliny" - nagrane w studio Bolesława Błaszczyka. Oprawa plastyczna Łukasza Pawlaka przenosi posiadacza albumu w lata świetności profesjonalnej, radiowej taśmy magnetofonowej. Początek serii "Exclusive" wytwórni Requiem.

mm

Czytaj także

Eugeniusz Rudnik o pół wieku wyprzedził pomysły współczesnych didżejów

Ostatnia aktualizacja: 01.11.2013 06:00
- Byliśmy szczególnym oknem na świat. W czasie najcięższej komuny, stanu wojennego, to do nas przyjeżdżali kompozytorzy ze Szwecji, Ameryki, Francji – mówi współtwórca Studia Eksperymentalnego Polskiego Radia, które powstało 1 listopada 1957 roku.
rozwiń zwiń
Czytaj także

Muzyka elektroniczna w Polskim Radiu, czyli emocje i żyłka poszukiwacza

Ostatnia aktualizacja: 21.08.2013 04:17
Studio Eksperymentalne Polskiego Radia to legenda naszej radiofonii. Założone w listopadzie 1957 roku, jako czwarte w Europie, stanowiło awangardową placówkę poświęconą twórczości elektronicznej.
rozwiń zwiń