Krzysztof Domagalik, dyrektor artystyczny Festiwalu z ramienia Teatru Telewizji, podkreśla, że kondycja telewizyjnej sceny jest lepsza, niż TVP jako instytucji. Odzwierciedleniem tego stanu rzeczy jest tegoroczny konkurs.
- Zasadą tego przeglądu jest to, że przedstawia się taki zestaw tytułów, który był reprezentatywny dla mijającego roku. Jeśli zatem w tym roku jest to konkurs wyjątkowy, to dlatego, że taki był ostatni sezon.
Natomiast Wojciech Majcherek, analizując zgłoszone do konkursu przedstawienia, zauważył:
- Tegoroczna edycja Festiwalu to "Mistrzostwa Polskiego Teatru". Przeniesienia, rejestracje czy transmisje przedstawień teatralnych zdominowały program. To może być na swój sposób ciekawe, bowiem dostęp do spektakli teatralnych jest z natury rzeczy ograniczony: nikt nie jeździ po różnych miejscach w Polsce, by oglądać przedstawienia. A tu będzie można zobaczyć blisko 10 spektakli, pokazujących panoramę polskiego życia teatralnego.
Czy Teatr Telewizji przeżywa renesans? Czy zwiększone zainteresowanie publiczności (oglądalność idąca w miliony) wpływa jakoś na działalność twórców? Na czym polega fenomen polskiego Teatru Telewizji? Jak się ma język Teatru TV do języka filmu (i teatru dramatycznego)?
Maciej Wojtyszko zdradził, że marzy mu się przedstawienie interaktywne, w którym widzowie będą współtworzyć ostateczny kształt spektaklu.
Audycję prowadzili Jacek Wakari Bartosz Panek.