Mizieliński: to gra roku 2017, a może i dekady

Ostatnia aktualizacja: 11.08.2017 11:00
- Od czasu liceum nie czułem się tak wspaniale, grając w grę komputerową - o swoich fascynacjach kulturalnych opowiadał w Dwójce ilustrator i grafik Daniel Mizieliński.
Audio
  • Daniel Mizieliński o grze komputerowej "The Legend of Zelda: Breath of the Wild" (Poranek Dwójki)
  • Daniel Mizieliński poleca podcast radiowy o dziwnych miejscach w internecie (Poranek Dwójki)
  • Daniel Mizieliński o serii komiksowej "Saga" Briana Vaughana i Fiony Staples (Poranek Dwójki)
  • Daniel Mizieliński o serialu "Opowieść podręcznej" (Poranek Dwójki)
  • Daniel Mizieliński o podcaście "The Flop House" (Poranek Dwójki)
Kadr z gry The Legend of Zelda Breath of The Wild
Kadr z gry "The Legend of Zelda Breath of The Wild"Foto: materiały prasowe Nintendo Entertainment Planning & Development

Wśród polecanych przez rysownika dzieł znalazła się tegoroczna gra "The Legend of Zelda: Breath of the Wild". - Uczę projektowania gier na Akademii Sztuk Pięknych i często mam z nimi styczność, ale dawno się tak w żadnej nie zatopiłem na długie godziny, jak w Zeldzie.

Daniel Mizieliński podkreślił, że niepotrzebna jest znajomość wcześniejszych tytułów z serii "The Legend of Zelda", by się odnaleźć w grze. - Tutaj jest się bohaterem, który może dowolnie odkrywać świat, możemy pójść gdzie chcemy, możemy wejść na górę i na pewno projektanci tej gry na szczycie coś dla nas przygotowali. Uważam, że Zelda to dokonałe wprowadzenie w świet gier komputerowych.

Daniel Mizieliński polecał także w porannym cyklu "Rekomendacja kulturalna" najciekawsze radiowe podcasty, książkę "Opowieść podręcznej" i komiksową serię "Saga".

***

Gość: Daniel Mizieliński (grafik, autor)

Data emisji: 7-11.08.2017

Godzina emisji: 8.10

Materiał został wyemitowany w audycji "Poranek Dwójki".

bch/mc

Czytaj także

Gry komputerowe nośnikiem polskiej kultury?

Ostatnia aktualizacja: 20.01.2015 10:00
- W Polsce nie ma inwestorów sypiących miliardami na studia komputerowe. Stawiamy zatem na unikalne pomysły - mówił projektant gry "Zaginięcie Ethana Cartera".
rozwiń zwiń