"Chcę więcej" opowiada o wiolonczeliście Dominiku Połońskim, który w 2004 roku zachorował na nowotwór mózgu. Po kilku operacjach i żmudnej rehabilitacji jest dziś jedynym muzykiem, który podczas gry na wiolonczeli używa tylko prawej ręki. Dokument Bartosza Panka zrealizowany został dzięki konkursowi stypendialnemu im. Jacka Stwory. Nagrodzeni w nim dziennikarze dostają od Polskiego Radia szczególny prezent - możliwość zrealizowania reportażu marzeń.
– W reportażu Bartosza Panka ujęła nas wspaniała historia, głos bohatera, jego przeżycia i jego walka, a zarazem przepiękny dźwięk – mówiła w audycji "Wybieram Dwójkę" Hanna Bogoryja-Zakrzewska, jurorka festiwalu Prix Italia. – Wszyscy jurorzy powiedzieli, że w tym roku to najlepszy program pod względem brzmienia i realizacji radiowej – dodała.
Wysłuchaliśmy także bohatera reportażu, Dominika Połońskiego, który, gratulując nagrody dziennikarzowi Dwójki i swemu przyjacielowi, wspominał okres ich wspólnej pracy. – Przez ten rok udało ci się dzięki empatii, wrażliwości i skupieniu dotrzeć głębiej do zrozumienia tego, kim jestem, niż większości osób w moim życiu. Udało ci się zrozumieć, czym jest moja sztuka, jak wiele ona dla mnie znaczy – powiedział muzyk.
Z obecnym w Turynie na gali rozdania nagród Bartoszem Pankiem łączyliśmy się telefonicznie. Autor reportażu wyznał, że współpraca z Dominikiem Połońskim także jemu dała bardzo wiele. – Pokazała mi, jak w pewnych momentach walczyć o to, co najważniejsze – mówił.
W studiu gościliśmy także Janinę Jankowską, laureatkę Prix Italia w 1981 r. za "Polski sierpień" oraz Joannę Szwedowską, która opiekuje się reportażem w Programie 2 Polskiego Radia.
***
Konkurs Międzynarodowego Festiwalu Radiowo-Telewizyjnego Prix Italia nazywany jest "radiowymi Oscarami". W tym roku nagrody w Turynie rozdane zostaną po raz 66. – Ten konkurs, obok Prix Europa, uchodzi w środowisku radiowym za najbardziej prestiżowy – tłumaczyła kiedyś w Dwójce Katarzyna Błaszczyk . – Dla werdyktu jury istotna jest nie tylko treść audycji. Bardzo ważne jest również to, w jaki sposób została ona zrealizowana, jak brzmi, co dzieje się na drugim planie dźwiękowym – opowiadała.
Za ten reportaż nasz redakcyjny kolega otrzymał już nagrodę Radiowa Premiera Roku w konkursie Melchiory 2014 oraz Grand Prix III Ogólnopolskiego Konkursu Dziennikarskiego im. Krystyny Bochenek.