Wiceminister kultury: chcemy przyciągnąć światowych producentów filmowych
Na zlecenie Filmwebu, we współpracy i przy współfinansowaniu Polskiego Instytutu Sztuki Filmowej, powstał raport dotyczący widza kinowego. To pierwsze tak szeroko zakrojone badania, które mają opowiedzieć o preferencjach osób chodzących w Polsce do kina.
Jak tłumaczył Krzysztof Michałowski, wszystko zaczęło się jeszcze w 2011 roku. - Chcieliśmy sprawdzić, jak marka Filmweb jest rozpoznawalna wśród widzów kinowych, a także zastanowić się, co decyduje o tym, gdzie ludzie kupują bilety do kina. Zrobiliśmy takie badania w 2011 roku w 10 multikinach na próbie 500 osób w 9 miastach Polski. W 2017 roku je powtórzyliśmy, zaprezentowaliśmy na forum "Wokół kina" w Sopocie, żeby zobaczyć, jak to się zmienia. Pojawiły się głosy z branży, że ludzie chcieliby, żeby to badanie było bardziej reprezentatywne, nie obejmowało jednej sieci, a przekrój kin w Polsce i dużo większą grupę respondentów. Każdy, dystrybutorzy i kiniarze, mieli swoje pytania, które chcieli, żeby zadać. Dzięki dotacji z PISF to się udało - podkreślal gość Dwójki.
Co w badaniach w przeprowadzonych pod koniec października tego roku może zaskakiwać? O tym w nagraniu audycji.
***
Prowadził: Paweł Siwek
Gość: Krzysztof Michałowski (dyrektor zarządzający portalu Filmweb.pl)
Data emisji: 19.12.2018
Godzina emisji: 9.30
Materiał został wyemitowany w audycji "Poranek Dwójki".
pg