Piotr Wojtasik współpracuje z tuzami polskiego jazzu oraz gwiazdami zagranicznymi, jak choćby Dave Liebman, Reggie Workman, Buster Williams, Kenny Garrett, Billy Hart, Gary Bartz, Vincent Herring, George Cables, czy Louis Hayes, a od nagranego wspólnie w 1996 roku krążka "Kuest" datuje się jego przyjaźń i efektywną współpracę ze znanym amerykańskim saksofonistą, Billym Harperem.
Piotr Wojtasik International Quartet to jedno z najbardziej osobliwych zjawisk w polskim jazzie, w którym tradycja łączy się z nowoczesnością, echa jazzu lat sześćdziesiątych przeplatają się z elementami etnicznymi, a czyste linie melodyczne swobodnie przechodzą w radykalne polirytmie i free-jazzowe improwizacje. Zasadniczą zaletą kwartetu są również wysublimowane improwizacje, nadające tej twórczości aurę maksymalnej nieprzewidywalności.
Skład projektu, prócz założyciela, zasila John Betschz, Michał Barański oraz Victor Toth. Koncert tego zespołu już w najbliższy piątek w poznańskim Klubie Blue Note.
Rozmawialiśmy również z Andrzejem Szadejko - koordynatorem projektu "Muzyczne Dziedzictwo Miasta Gdańska" - o pierwszym w historii fonografii nagraniu Pasji Johanna Balthasara Christiana Freisslicha, XVIII-wiecznego kapelmistrza kościoła Mariackiego w Gdańsku, z wykorzystaniem dawnego instrumentarium, w wykonaniu zespołu wokalno-instrumentalnego Goldberg Baroque Ensemble oraz solistów, m.in. p. Marka Rzepki (bas) i Ingridy Gapovej (sopran). To jedno z najważniejszych dzieł XVIII-wiecznej kultury muzycznej w tej części Europy.
Audycję prowadził Tomasz Szachowski.
5 lutego (wtorek)