Aktorka wykona oba koncerty fortepianowe razem z orkiestrą Sinfonietta Cracovia - ale nie będzie grała na fortepianie, tylko opowie widzom krok po kroku, co robi fortepian. Wykorzystując wywiady z wybitnymi pianistami, prace muzykologiczne, biograficzne, listy samego Chopina oraz dzieła filozoficzne i teoretyczne, Zadara i Wysocka stworzyli scenariusz, który jest werbalnym odpowiednikiem partii fortepianowej, przewodnikiem po koncertach, ich opisem i komentarzem. Struktura tekstu tego spektaklu odpowiada kompozycji koncertów. Aktorka w każdym słowie i geście precyzyjnie przestrzega muzyki zapisanej przez Chopina.
Jacek Kaspszyk przekonywał w "Wybieram Dwójkę”, że życie jest za krótkie, by zastanawiać się czy pewne nasze inicjatywy są "bezpieczne, czy też nie”. – To nie jest basen, do którego boimy się wskoczyć, bo woda jest zimna. To był wspaniały pomysł, obaj byliśmy bardzo entuzjastycznie od początku nastawieni. Trudno doczekać się dnia, w którym naszą radością będziemy mogli się podzielić ze wszystkimi, którzy zechcą przyjść i z ciekawości zobaczyć jeszcze jedną kombinację z Chopinem – tłumaczył. Podkreślił, że sztuka nie jest dla specjalistów, ważne jest żeby czerpać z niej jak najwięcej radości. Michał Zadara zaznaczył, że ważne jest żebyśmy oprócz "celebrowania” Chopina, także go słuchali.
W audycji mówiliśmy też o wojennym dzienniku Helgi Weissowej, cenionej czeskiej malarki, więzionej w młodości w Terezinie i Auschwitz, ukazującym się właśnie w Polsce. Autorka jest jedną z niewielu osób, które przeżyły oba nazistowskie obozy. W jej wspomnieniach, poza kilkoma wyjątkami, nie ma drastycznych opisów. Cudem ocalony dziennik nie tylko pokazuje wojenną rzeczywistość oczami dziecka, jest świadectwem powolnego przystosowywania się do nazistowskiej polityki wobec Żydów. Helga Weissowa mówiła, że wojenne przeżycia nieustannie wpływają na jej odbiór świata.
Premiera polskiego wydania "Dziennika Helgi”, miała miejsce 21 marca w Żydowskim Instytucie Historycznym w Warszawie, spotkanie poprowadził tłumacz książki Aleksander Kaczorowski.
Gościem auydycji był też Marcin Hamkało, który mówił o pierwszym w Polsce Laboratorium Opowieści. Wrocławscy poeci przywracają zanikającą sztukę opowiadania.To nietypowe twórcze laboratorium jest częścią przygotowań Wrocławia do Europejskiej Stolicy Kultury 2016.
Audycję poprowadziła Katarzyna Nowak.