Instrumentem, który buduje główną narrację muzyczną są skrzypce. Była to sugestia Nolana, którą Göransson chętnie przyjął. Jak wspomina kompozytor w jednym z wywiadów: skrzypce mają ogromne możliwości. W ciągu sekundy można przejść od czegoś pięknego do czegoś całkowicie przerażającego.
Co to znaczy i jak to wrażenie Ludwiga Göranssona przekłada się na sztukę dźwięków? Posłuchaliśmy w niedzielnej audycji, którą uzupełniła muzyka Göranssona do innych filmów, kompozycje z innych filmów Nolana, a także kilka wakacyjnych nowości...
***
Audycja dla wszystkich miłośników muzyki filmowej oraz dla tych, którzy chcą ją poznać. W niedzielę o godzinie 11.00 omijamy rafy przebojów, słuchamy, rozmawiamy i umieszczamy muzykę filmową w różnych kontekstach. Rozmawiamy o niej przez pryzmat twórczości kompozytorów znanych i mniej znanych, gatunków, stylów, instrumentów, scen, obrazów. Historia, anegdoty, okoliczności powstania, ale przede wszystkim świetna muzyka, która doskonale czuje się także poza kadrem.
***
Tytuł audycji: Muzyka w kadrze
Prowadził: Mariusz Gradowski
Data emisji: 30.07.2023
Godzina emisji: 11.00
mo