L'Arpeggiata, zespół założony przez harfistkę i lutnistkę Christinę Pluhar, słynie ze swobodnego, niekonwencjonalnego podejścia do muzyki dawnej. Zainteresowania programowe grupy koncentrują się na francuskiej, hiszpańskiej, włoskiej i neapolitańskiej muzyce XVII wieku, ze śmiałym wykorzystaniem improwizacji, czerpiącej inspirację ze złożonej faktury, jaką tworzy wielość instrumentów szarpanych.
Poniedziałkowy koncert z Cadogan Hall w Londynie przebiegać będzie pod znakiem żywiołowej, porywającej formy taranteli. Stojący u jej genezy południowowłoski taniec wiąże się z popularnym mitem, jakoby ukąszenie niesympatycznej z wyglądu (choć nie tak groźniej, jak ją malują) tarantuli może być leczone, właśnie, jedynie muzyką i tańcem. Śpiew i pełne wirtuozerii improwizacje mają więc właściwości dobroczynne, a tarantela - porywa do życia.
Transmisja z Cadogan Hall w Londynie (Festiwal BBC Proms)
Lucilla Galeazzi – śpiew, zespół L'Arpeggiata (kier. Christina Pluhar): Doron Sherwin – kornet, Marcello Vitale – gitara barokowa, Boris Schmidt – bas, Sarah Ridy – harfa barokowa, David Myoral – perkusja, Christina Pluhar – teorba Lucilla Galeazzi Ah, vita bella!, Maurizio Cazzati Ciaccona, trad. Pizzicarella mia (Pizzica Tarantata), Johannes Hieronymus Kapsberger Toccata Prima, Matteo Salvatore Lamento dei Mendicanti, Athanasius Kircher La Carpinese, improwizacje Bergamasca i Canario, Marcello Vitale Tarantella a Maria di Nardo, improwizacja La dia Spagnola, Lucilla Galeazzi Quande stelle nel Cielo, trad. Tarantella Calabrese, Antonio Soler y Ramos Fandango, Johannes Hieronymus Kapsberger L'Arpeggiata, Ambrogio Sparagna Sogna fior mio (Ninna nanna sopra la Tarantella), improwizacja Tarantella Italiana, Lucilla Galeazzi Voglio una casa, Andrea Falconieri La Suave Melodia, trad. Lo povero 'Ntonnuccio' (Lamento funebre)
30 lipca (poniedziałek), godz. 14.00