"Turangalila" powstała na zamówienie Sergiusza Kusewickiego w latach 1946-48. Rozmiary dzieła ani jego obsada nie zostały określone i Olivier Messiaen skorzystał z tej swobody w sposób ekstremalny: monumentalne dzieło trwa prawie półtorej godziny i wykorzystuje rozbudowaną perkusję, fortepian i ulubione przez kompozytora fale Martenota. Tytuł dzieła zaczerpnięty jest z sanskrytu i łączy słowa "turanga" oraz "lila" – razem oznaczają pieśń o miłości, radosny, podniosły hymn.
Tym razem w ławach sędziowskich zasiedli: Dorota Kozińska, Kacper Miklaszewski i Wojciech Michniewski a całość prowadził Jacek Hawryluk.
Zwyciężyło nagranie:
Yvonne Loriod – fortepian, Jeanne Loriod – fale Martenota, Orkiestra Symfoniczna z Toronto, dyr. Seiji Ozawa (LP RCA 1968/CD RCA-BMG 2004)
Pozostałe wykonania wykorzystane w audycji to:
Yvonne Loriod – fortepian, Ginette Martenot – fale Martenota, Orkiestra Symfoniczna Radia Południowozachodniego w Baden-Baden, dyr. Hans Rosbaud (pierwsze studyjne nagranie - grudzień 1951 Baden Baden; CD Wergo 1992)
Pierre-Laurent Aimard – fortepian, Dominique Kim – fale Martenota, Berlińscy Filharmonicy, dyr. Kent Nagano (Teldec 2001)
Jean-Yves Thibaudet – fortepian, Takashi Harada – fale Martenota, Orkiestra Royal Concertgebouw, dyr. Riccardo Chailly (Decca 1993/box „Messiaen - Muzyka orkiestrowa i kameralna” Decca 2008)
François Weigel – fortepian, Thomas Bloch – fale Martenota, Narodowa Orkiestra Symfoniczna Polskiego Radia w Katowicach, dyr. Antoni Wit (Naxos 2000)
Steven Osborne – fortepian, Cynthia Millar – fale Martenota, Orkiestra Filharmoniczna w Bergen, dyr. Juanjo Mena (Hyperion 2012)
6 października (sobota), godz. 17.00