Zgodnie z wizją jej założyciela, Hiroshiego Yokoi, ramówka rozgłośni dostosowana była do tabeli pływów oceanicznych. Nie regulowały jej sztywne ramy kalendarza, lecz przypływy i odpływy. Poszczególne audycje pojawiały się w momencie występowania danej wysokości fali, a gatunki muzyczne, prezentowane na antenie, przechodziły płynnie jeden w drugi (klasyka powoli przeistaczała się w ambient, ambient powoli w smooth jazz itd.). Nieprzerwanemu strumieniowi muzyki często towarzyszyły nagrania terenowe oraz transmisje dźwięków fal morskich, obijających się o japońskie wybrzeże.
Brzmi niesamowicie? W "Nokturnie" odtworzyliśmy atmosferę nieistniejącej już stacji St. Giga, prezentując dwa autorskie mixy muzyczne złożone z ambientu i nagrań terenowych (w tym z płyt wydawanych w serii St. Giga), nawiązując jednocześnie do japońskiej popkultury lat 90. – przede wszystkim gier Nintendo, które St. Giga transmitowała (!) od 1995 roku.
Lista utworów:
- Yoshio Ojima – Entomology (Let’s Go-Go) [„Une Collection Des Chainons II. Music for Spiral”, WRWTFWW Records 2019; oryginalnie Wacoal Art Center 1988]
- Inoyama Land – Tide (潮騒) [„Medi Music Series Self Control Music - 不眠 (Sleep Relaxation)”, Toshiba Records 1988]
- Hiroshi Yoshimura – きらめく海 [LP „A・I・R (Air In Resort)”, Shiseido 1984]
- Haruomi Hosono, Shigeru Suzuki, Tatsuro Yamashita – ノスタルジア・オブ・アイランド~パート1:バード・ウィンド/パート2:ウォーキング・オン・ザ・ビーチ(fragment) [„Pacific”, CBS/Sony 1978]
- Olololop – Mon (Orte Remix) [„Oto No Wa”, Music For Dreams 2020]
- Meitei – Seto [„Komachi”, Metron Records 2019]
- Susumu Yokota – Purple Rose Minuet [„Symbol”, Skintone 2004]
- Hiroshi Yoshimura – Urban Snow [„Music For Nine Postcards”, Empire of Signs 2017; oryginalnie Sound Process 1982]
- Keiichi Suzuki, Hirokazu Tanaka – Mother 2: Prologue [„Mother 2”, Sony Music Japan 1994]
- Yoko Takahashi – Fly Me To The Moon (Yoko Takahashi Acid Bossa Version) [„Neon Genesis Evangelion”, Starchild 1995]
- Inoyama Land – Hair Air [„Commissions 1977-2000”, Empire of Signs 2019]
- Jagoda Stanicka – Illume, wyk. Jagoda Stanicka, Tamara Kurkiewicz
- Shigeo Sekito – The Word II [„華麗なるエレクトーン (ザ・ワード)”, Columbia 1975]
- Heavenly Music Corporation – St. Giga [„Lunar Phase”, Silent 1995]
- Shiro Sagisu – Rei-Opus IV [„Music From "Evangelion: 1.0 You Are (Not) Alone", Starchild 2007]
- Haruomi Hosono – Honey Moon [„Medicine Compilation from the Quiet Lodge”, Sony 1993]
- Hiroshi Yoshimura – 森の夜明け [LP „A・I・R (Air In Resort)”, Shiseido 1984]
- Hiroshi Yoshimura – GREEN [„Green”, Light In the Attic Records 2020; oryginalnie AIR Records Inc. 1986]
- David Wise – Stickerbush Symphony [„Donkey Kong Country 2: Diddy's Kong Quest”, Nintendo 1995]
- Tabo’s Project – Feel [„Eyes Of A Child”, Taishita 1986]
- Bartosz Kruczyński – Post Tenebras Lux [„Baltic Beat”, Growing Bin 2016]
- Yoshio Ojima – Biodome [„hand some”, Newsic 1993]
- Kohnosuke Mihara – Iwatobiraki [„Shio-No-Michi Vol.2”, Awa Records 1994]
- Yoshio Ojima – Radio Star [„hand some”, Newsic 1993]
- Inoyama Land – Sea-Bed [„Medi Music Series Self Control Music - 不眠 (Sleep Relaxation)”, Toshiba Records 1988]
Nagrania terenowe z albumów:
- 屋久島-水の時 (Sound of the Earth. Ambient Soundscape 2: WATER & FOREST. Early Summer in Yaku-shima Island), St. Giga 1992
- Satoru Nakada – Voices Of The Earth Islands Nature Recordings The Southern Comfort Okinawa, wyd. USM Japan 2002
- Satoru Nakada – Voices Of The Earth Nature Recordings Ocean Wonderland Ogasawara
***
Tytuł audycji: Nokturn
Prowadził: Krzysztof Dziuba
Data emisji: 14.04.2020
Godzina emisji: 23.00
Strona audycji na facebooku: www.facebook.com/NokturnDwojka