- Koncert fortepianowy g-dur Mozarta to utwór, który jest niezwykle ważny dla mnie. Traktuję je jako dzieło przełomowe w twórczości Mozarta. Jest bardziej żywy i dramatyczny niż utwory z wcześniejszego okresu jego twórczości. Wydaje mi się, że począwszy od tego koncertu Mozart zmienia sposób prowadzenia instrumentów dętych. Otwiera on również całe spektrum nowych brzmień, rozwiązań i pomysłów, szczególnie jeśli chodzi o brzmienie fletu. Tego typu nowatorstwa, pomysłowości i świeżości nie można było spotkać we wcześniejszych jego utworach – powiedział Dwójce pianista.
Kristian Bezuidenhout to pianista, pedagog, który występuje jako solista grając na fortepianie, klawesynie i historycznym fortepiano. Edukację muzyczną rozpoczął w wieku dziesięciu lat. Kontynuował ją pod kierunkiem Rebeki Penneys (fortepian), Paula O'Dette (praktyka wykonawcza/continuo), Malcolma Bilsona (fortepiano) i Arthura Haasa (klawesyn) w Eastman School of Music w USA. Regularnie koncertuje w Ameryce Północnej, Europie, Republice Południowej Afryki, Wielkiej Brytanii, Australii i Azji, grając na fortepianie, klawesynie i historycznym fortepiano.
Współpracował z takimi solistami, jak: Giuliano Carmignola, Pieter Wispelwey, Paul O'Dette, Daniel Hope, Jan Kobow, Malcolm Bilson oraz z zespołami: Concerto Köln, Boston Early Music Festival Orchestra, Händel and Haydn Society (Boston) oraz Nederlands Kamerkoor.
Brał udział w festiwalach muzyki dawnej w Bostonie, Brugii, Wenecji i Utrechcie, jak również w West Cork Chamber Music Festival w Irlandii, Brühler Schlosskonzerte w Niemczech, Festiwalu Menuhina w Szwajcarii, Festiwalu Mozartowskim w Vermont oraz Poeke Fortepiano Festival w Belgii.
W 2001 roku zdobył I nagrodę oraz nagrodę publiczności na 38. Festival of Flanders International Fortepiano Competition w Brugii, co było dużym wyróżnieniem, ponieważ w historii konkursu nagroda ta została przyznana tylko trzykrotnie. W tym samym roku oficjalnie zadebiutował w Carnegie Hall w Nowym Jorku oraz nagrał płytę z Sonatami i Fantazjami Mozarta dla Fleur de Son.
Od 2003 roku artysta występuje w duecie z niemieckim tenorem Janem Kobowem. Muzycy nagrali wspólnie m.in. Die schöne Müllerin Schuberta dla kanadyjskiej wytwórni ATMA.
W 2004 roku zadebiutował w repertuarze symfonicznym, wykonując V Koncert fortepianowy Ludwiga van Beethovena z towarzyszeniem zespołu Händel and Haydn Society w Bostonie pod dyrekcją Granta Llewellyna. W styczniu tego samego roku był gościem amerykańskiej rozgłośni radiowej NPR, wystąpił też z recitalem na fortepiano w Dumbarton Oaks.
Zajmuje się również działalnością pedagogiczną, prowadzi klasę pianoforte oraz zajęcia z zakresu osiemnastowiecznej praktyki wykonawczej w Chautauqua Institution i Eastman School of Music.
Narodowy Intytut Fryderyka Chopina, sm