"Aby zrozumieć genezę powstania tej płyty, musimy nieco cofnąć się w czasie. Roku Pańskiego 1992 (rok śmierci Astora Piazzolli) w jednej z muzycznych księgarń w Krakowie kupiłem kasetę magnetofonową z zapisem dwóch bardzo ciekawych kompozycji – »Concierto para bandoneón« oraz »Tres tangos« w znakomitym wykonaniu Astora Piazzolli z towarzyszeniem Orchestra of St. Luke’s pod batutą jego przyjaciela z czasów młodzieńczych Lalo Schifrina. To był mój pierwszy kontakt z muzyką Piazzolli i wtedy to właśnie mimowolnie zostałem wciągnięty na całe życie w magiczny świat dźwięków i fraz, muzyki anielskiej z jednej strony, a z drugiej budzącej zupełnie przeciwstawne emocje, nieraz wręcz demoniczne.
Na przestrzeni wielu lat powstało w mojej głowie mnóstwo koncepcji muzycznych, których pośrednią lub bezpośrednią, świadomą lub też nieświadomą inspiracją były kompozycje Astora Piazzolli, ale niestety nie pojawiła się sposobność, by móc w twórczy sposób zmierzyć się z jego dziełami. Anioły fruwały i trzepotały skrzydłami, nie pozwalając ani na chwilę zapomnieć o jego milongach, tangach, fugach. Nadszedł więc nieoczekiwanie czas próby, a raczej demonicznej zarazy, wymuszającej na nas nowe, zupełnie inne sposoby prezentacji muzycznej.
Z takim bagażem wkroczyliśmy w rok 2021, na który przypada setna rocznica urodzin Astora Piazzolli. I tym razem anioł zatrzepotał skrzydłami. Na potrzeby Programu 2 Polskiego Radia – Jacek Hawryluk zaproponował mi zaaranżowanie i wykonanie kilku kompozycji Mistrza. Moje zdziwienie było przeogromne, ale z nieskrywaną radością podjąłem się tego zadania" – pisze w książeczce do płyty Jarosław Bester.
Przepiękne tanga Maestra Piazzolli w niezwykłej aranżacji Jarosława Bestera, w brawurowym wykonaniu Bester Quartet w składzie: Jarosław Bester (akordeon), Dawid Lubowicz (skrzypce, mandolina), Maciej Adamczak (kontrabas) i Ryszard Pałka (perkusja).
Astor Piazzolla (1921–1992) zrewolucjonizował klasyczne tango (budząc krytykę i niechęć konserwatywnych Argentyńczyków), dał światu muzycznemu absolutnie unikatowy, awangardowy styl – jak sam mówił "tango przyszłości", które stało się ogromną artystyczną inspiracją, graną, słuchaną i podziwianą w najbardziej odległych zakątkach świata. Jego oryginalne tango nuevo jest połączeniem wieloletniej tradycji argentyńskiego tanga – dla Piazzolli muzyki korzeni – z elementami muzyki klasycznej i jazzu. Piazzolla jak nikt uchwycił anielskość i demoniczność tanga, oddał pełnię jego zmysłowości i namiętności, melancholii i dramatyzmu, tkliwości i dzikości...
Na płycie znajdziecie Państwo osiem kompozycji Piazzolli, w tym przepiękny cykl Anioła, który dał tytuł płycie – Milonga del Ángel, La Muerte del Ángel i Resurrección del Ángel. Są także kompozycje: Zita, Fracanapa, Las Ciudades, Oblivion oraz Invierno Porteño (Zima w Buenos Aires, część cyklu Cztery pory roku Buenos Aires nawiązującego do dzieła Vivaldiego) – którego inspiracją było ukochane Buenos Aires, miasto, które Piazzolla obok Alberto Ginastery i słynnej Nadii Boulanger, określał mianem swojego "trzeciego wielkiego nauczyciela". Na koniec... Por una cabeza, kompozycja klasyka tanga argentyńskiego Carlosa Gardela, którego Piazzolla poznał i zachwycił swoją grą jako zaledwie 13-letni muzyk, a który był dla niego przez całe życie wielką inspiracją.
Płyta ukazuje się 25 października 2021 nakładem wydawnictwa For Tune.