Festiwal Actus Humanus Resurrectio na antenie Dwójki
Artystka ta dysponuje głosem o niskim rejestrze i niezwykłej barwie. Jej kontralt przypomina alt męski, co doskonale pasuje do repertuaru barokowego, który z natury pełen jest dwoistości; to, co kobiece, przenika się z tym, co męskie, a profanum śmiało wkracza w sferę sacrum. W Wielki Czwartek (29.03) śpiewaczka wystąpiła z Berlińską Akademią Muzyki Dawnej na festiwalu Actus Humanus Resurrectio.
- Wykonujemy ten program wspólnie od stycznia. To fantastyczna orkiestra, uwielbiam pracować z Bernhardem Forckiem. Jest kapitalnym muzykiem. Znamy się od dawna. Ta
Bernhard Forck: muzyka w NRD była przystanią wolności
orkiestra jest moim zdaniem niewiarygodnie współczesna, tak bym to określiła. Nie jestem przesadnie ortodoksyjna w sprawie wykonawstwa. Oczywiście, staram się wiedzieć jak najwięcej, ale sądzę, że teraz w 2018 roku, naszym zadaniem jest po prostu ożywienie dawnego repertuaru - podkreślała Sonia Prina.
Którą arię z utworu Antonio Vivaldiego "Longe Mala" artystka porównała do ostrego rocka? Co jeszcze znalazło się w programie koncertu, który odbył się Kościele św. Bartłomieja w Gdańsku? Kto był jego autorem: Sonia Prina czy dyrygent Bernhard Forck? O tym w nagraniu audycji.
***
Rozmawiała: Klaudia Baranowska
Gość: Sonia Prina (włoska śpiewaczka)
Data emisji: 29.03.2018
Godzina emisji: 20.45
Rozmowa została wyemitowana w audycji "Filharmonia Dwójki".
pg/bch