Pomysł jest prosty. Słuchamy w ciemno wybranego utworu, w kilku interpretacjach, bez wiedzy na temat wykonawców. Program składa się z czterech rund, w każdej z nich eliminujemy jedno wykonanie. Dochodzimy do finału i wybieramy najlepszą interpretacje. Dopiero po odrzuceniu dowiadujemy się, kto podpisał się pod konkretnym wykonaniem.
W pierwszej audycji słuchaliśmy Koncertów brandenburskich Jana Sebastiana Bacha. W niedzielę, 6 lutego, przyjrzelismy się "Symfonii fantastycznej" Hectora Berlioza. Skakalismy po utworze, wertując różne jego fragmenty.
W pierwszej rundzie - Bal; w drugiej - Marsz na stracenie, w trzeciej – początek pierwszej części (Marzenia. Namiętności), w finale – początkowe frazy Sabatu czarownic.
Wśród sześciu zaproponowanych interpretacji znalazły się (zwycięzcę wyróżniono):
(1) Anima Eterna, Jos van Immerseel (Zig Zag Territoires 2010)
(2) Muzycy z Luwru, Orkiestra Kameralna im. Mahlera, Marc Minkowski (live z Cité de la Musique w Paryżu, grudzień 2002, DG 2003)
(3) The London Classical Players, Roger Norrington (EMI 1989)
(4) Orchestre National de France, Charles Munch (live z Lizbony, czerwiec 1963, Montaigne, Auvidis/Valois 1988)
(5) Berlińscy Filharmonicy, Sir Simon Rattle (EMI 2008)
(6) Orchestre National de la Radiodiffusion Française, Sir Thomas Beecham (EMI 1961, reedycja „Great Recordings Of The Century” 2003)
"Fantastycznej" Berlioza przysłuchiwali się krytycy - Dorota Kozińska i Kacper Miklaszewski oraz dyrygent Łukasz Borowicz.
Przewodniczącym trybunału Dwójki był Jacek Hawryluk.
Czekamy na opinie i uwagi o programie: jacek.hawryluk@polskieradio.pl
Płytowy Trybunał Dwójki
6 lutego (niedziela), godz. 14:00