Producentka Natalia Lasota z firmy Juice wytłumaczyła, że nie jest to zwykły zwiastun. Zazwyczaj trailery to zmontowane wycinki z filmu, natomiast w tym przypadku powstał zupełnie nowy obraz, wykorzystujący zaledwie kilka ujęć z "Marsjaniana".
Trailer jest utrzymany w konwencji popularnego w USA serialu popularnonaukowego "Kosmos", którego gospodarzem jest Neil DeGrasse Tyson. Tyson opowiada w nim o niebezpieczeństwach i potencjalnych pozytywnych efektach misji statku Hermes na Marsa.
Dyrektor artystyczny przedsięwzięcia Michał Misiński przyznał, że zrealizowanie kilkuminutowego filmu było bardzo skomplikowane. Została w nim pokazana podróż na Marsa poprzez różne kosmiczne przestrzenie, które musiały zostać wygenerowane komputerowo.
"Marsjanin" ("The Martian") to opowieść o losach kosmicznego rozbitka, walczącego o przetrwanie na czerwonej planecie. Astronauta Mark Watney (Matt Damon) był członkiem załogowej misji na Marsa. Gdy na powierzchni planety rozpętała się straszliwa burza jego towarzysze przystąpili do ewakuacji. Watney, uznany za zmarłego, pozostał na Marsie.
Kiedy mężczyzna odzyskuje przytomność, okazuje się, że jest sam. Musi zrobić wszystko, aby przetrwać oraz powiadomić NASA, że czeka na ratunek.Film trafi na ekrany polskich kin 2 października.
Ridley Scott to brytyjski reżyser i producent filmowy. Ma na swoim koncie ponad 30 produkcji. Jego najbardziej znane filmy to: "Łowca androidów", "Obcy - ósmy pasażer Nostromo" i "Gladiator".
Juice to studio produkcyjne i postprodukcyjne zajmujące się animacją, designem oraz produkcją filmów fabularnych i m.in. reklam. Powstało w 2006 roku. Ma siedziby w Warszawie (siedziba główna), Wrocławiu, Hamburgu i Tokio.
IAR, PAP, kk