2022 rok w polskim jazzie i muzyce improwizowanej

Ostatnia aktualizacja: 04.01.2023 23:00
2022 w polskim jazzie i muzyce improwizowanej był – na przekór wydarzeniom na świecie – bardzo dobrym rokiem. W naszej pierwszej w nowym roku audycji podsumowaliśmy minione 12 miesięcy.
Okładki płyt
Okładki płytFoto: mat. promocyjne

Jakie debiuty wstrząsnęły muzycznym światem? Czy starzy mistrzowie mieli coś do powiedzenia?

Co przyniósł rok w tradycyjnie jednej z najmocniejszych w Polsce kategorii, czyli w jazzowej pianistyce? Gatunkowe pogranicze wciąż się poszerza – z jakimi estetykami i stylistykami najchętniej flirtowali improwizatorzy? Czy nurt – jak go nazywamy – polskiego free folku nadal jest na fali wznoszącej?

Ponadto aktualne tendencje, nowe kierunki i płyty, które zapamiętamy na lata.

Jak widać, mieliśmy mnóstwo pytań. 

***

Zapraszamy do słuchania 2-godzinnego pasma autorskiego, w którym przemierzać będziemy rejony muzycznej awangardy, eksperymentu, jazzu, improwizacji, rocka, nietypowego popu i muzyki z najdalszych zakątków świata. 

Będzie to też okazja do sięgnięcia po nagrania (także koncertowe!) z ostatnich miesięcy, na które nie starczyło czasu wiosną oraz płyty i zjawiska zapomniane.

Czytaj także:

Posłuchaj
115:50 2023_01_04 23_00_12_PR2_Nocna_strefa.mp3 2022 rok w polskim jazzie i muzyce improwizowanej (Nocna strefa/Dwójka)

 

***

Tytuł audycji: Rozmowy improwizowane w cyklu Nocna strefa

Prowadzili: Janusz Jabłoński i Tomasz Gregorczyk

Data emisji: 4.01.2023

Godzina emisji: 23.00

uk

Czytaj także

Karkhana znaczy supergrupa

Ostatnia aktualizacja: 20.01.2020 16:25
Słowo "supergrupa" bywa nadużywane w stosunku do wielu zespołów. W przypadku septetu Karkhana – który podejmuje wątki bliskowschodnie i opowiada o nich za pomocą muzyki transowej i improwizowanej – nazwa zespołu powinna być używana jako jego synonim.
rozwiń zwiń
Czytaj także

Grzech Piotrowski o Alchemiku: zaszokowaliśmy komisje festiwalowe

Ostatnia aktualizacja: 30.12.2022 18:15
- O ile teraz jest to standard, to powiem państwu, że 25 lat temu nikt tak nie grał. Pamiętam, że zaszokowaliśmy swoimi aranżacjami folkloru wszystkie po kolei komisje festiwalowe, stąd te wszystkie nasze nagrody, w tym główna nagroda w Belgii - mówił w Dwójce artysta jazzowy Grzech Piotrowski.
rozwiń zwiń