Trwanie i zmiana

Ostatnia aktualizacja: 24.02.2025 08:02
Twórczość nie jest konkurowaniem o palmę pierwszeństwa, ale nawarstwianiem myśli i perspektyw. Czasem powrót do jakiegoś rozwiązania albo do jakiegoś rodzaju materiału muzycznego wiąże się z naturalną zmianą.
Twórczość nie jest konkurowaniem o palmę pierwszeństwa, ale nawarstwianiem myśli i perspektyw.
Twórczość nie jest konkurowaniem o palmę pierwszeństwa, ale nawarstwianiem myśli i perspektyw.Foto: Shutterstock/Decord Project

Zmiana może być gwałtowna albo powolna, stopniowa albo linearna. Zmiany i trwania szukaliśmy w rozwijających się powoli utworach Aleksandry Słyż i Stefana Prinsa, w ucieleśnionym przez muzykę Agnieszki Stulgińskiej oddechu, ale też w szalonej instrumentalnej wirtuozerii Yarona Deutscha w kompozycji Tristana Muraila, w kontemplacji szeregu dwunastotonowego Ann Southam i w powrotach Wojciecha Błażejczyka do instrumentarium Harry’ego Partcha.

Zapraszam na poszukiwanie naturalnej ekspresji, która wcielić się może w najrozmaitsze gatunki i rodzaje brzmienia.

Adam Suprynowicz

***

"Nocna strefa" w poniedziałek (24.02) od godz. 23.00.

am

 

Czytaj także

AI, topniejące lodowce i rozliczenia

Ostatnia aktualizacja: 14.01.2025 01:00
Co sztuczna inteligencja może mieć do zaoferowania muzyce współczesnej? To oczywiście zależy od tego, czego ją nauczymy i jak sformułujemy zadanie. Gdzie w takiej pracy przesuwa się obszar twórczości? Jennifer Walshe podjęła próbę stworzenia za pomocą AI nowej interpretacji słynnej dadaistycznej "Ursonate" Kurta Schwittersa.
rozwiń zwiń