Skąd te japońskie wątki? Otóż głównym bohaterem albumu jest japoński syntezator Korg PS-3100, który debiutował w tytułowym 1977 roku. Jednym z jego pierwszych użytkowników był sam Ryuichi Sakamoto, który wykorzystał wspomnianego Korga na swoim debiucie "Thousand Knives".
Na instrumencie grali też Vangelis, Kraftwerk i Keith Emerson. A jak ten dawny syntezator brzmi dziś? Przekonamy się zagłębiając się w dźwiękach nowej płyty.
Maciek Polak przyjął zaproszenie do "Nocnej Strefy", więc będziemy mieć nie lada okazję, żeby porozmawiać o dawnych sprzętach i o tym, jaką rolę odegrały one w kształtowaniu nowych gatunków muzycznych. Porozmawiamy nie tylko o Korgu, ale też o innych japońskich produkcjach i ich japońskich kontekstach, czyli Rolandzie TR-808 oraz Yamaha DX7.
Audycja trwa tylko dwie godziny, a Maciek mógłby dzielić się ciekawostkami dotyczącymi tych instrumentów w nieskończoność, ale postaramy się upakować ich jak najwięcej. Towarzyszyć nam będą dźwięki z nowej płyty, nagrania Pin Parku, Hiroshiego Yoshimury oraz nowości – w tym eteryczna, nowa płyta Ichiko Aoby.
Zapraszam
Krzysztof Dziuba
#NocnaStrefa 3.03.2025 godz. 23.00-1.00